"זה לא דבר קטן, אלא פיגוע אמיתי בדמוקרטיה": היחידה הארצית לחקירות הונאה פתחה השבוע בחקירה של האזנות סתר שבוצעו לכאורה באמצעות תוכנת רוגלה במכשירי טלפון של גורמים פוליטיים, עורכי דין ואנשי ציבור בהווה ובעבר. בין האישים שעל פי החשד התבצעה האזנת סתר לטלפון שלהם, נמצא גם ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי ששוחח על הנושא הבוקר (ראשון) עם ליאת רון ב־104.5fm.

"מי שלא חוסם את האפשרויות החוקיות ומאפשר את השיח הזה בלי לחקור חקירה משמעותית בשנה האחרונה, גורם לעורכי דין ואזרחים רבים להיות תחת האזנה פוטנציאלית", טען עו"ד בורובסקי והוסיף: "הדיון הוא לא פרטי, כלומר הוא על NSO, פגסוס או רוגלה כזאת או אחרת - הדיון הוא דווקא בכיוון שהכלי הזה הוא כשר וטוב, הבעיה היא בשימוש שעושים בו. הרי היכולת הזאת היא חשובה מאוד למאבק בביטחון".

על הפרשה שבה הוא מעורב באופן אישי, הדגיש: "ברור לי שזו לא המשטרה. אני מקווה שאני לא טועה ולא מדובר בעיריית חיפה או בגורמים פוליטיים, אבל על פי המספרים שאני מכיר - מדובר בגופים עם ממון רב. זה לא משהו שאפשר לעשות ב־20,000 ש"ח. אני מאמין שזה קשור לעמותה גדולה". והוסיף: "האירוע נתן לי מוטיבציה להילחם בתופעה ולהסביר שלא מדובר במשהו קטן, אלא בפיגוע אמיתי בדמוקרטיה. אם לא נטפל בזה כעת, אפשר רק לחשוב איך ייראו בחירות פה או סיקור עיתונאי". 

המפכ''ל יעקב שבתאי, פרשת NSO (צילום: רויטרס,דוברות המשטרה)
המפכ''ל יעקב שבתאי, פרשת NSO (צילום: רויטרס,דוברות המשטרה)

לסיכום, אמר: "אי אפשר להתכופף ולתת לגל להמשיך, גם אם יש עיקרון במאבק נגד הפשע. לא יכול להיות שמישהו יאזין לשיחה כלשהי ומחר יוכל להשתמש בה נגדי או נגדך. זה יכול לקרות לכל אזרח במדינה. הרי הבעיה היא לא המשטרה, הבעיה היא השוק הפרוע".  

תגובת המשטרה: "בהתאם לפרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר מינוי צוות הבדיקה, משטרת ישראל משתפת פעולה באופן מלא ובשקיפות עם צוות הבדיקה שכאמור החל את עבודתו. מעבר לכך ומטבע הדברים ככל שיעלו פרסומים לא נתייחס לפרטי הבדיקה או תיקי חקירה שונים".