חמישה שבועות לאחר התאונה הקטלנית בכביש 5 סמוך לצומת ברקן, שבה נהרג אביאל אברהם מפגיעת רכב, טרם הסתיימה החקירה ולא הוגש כתב אישום נגד הנהג הפוגע, פלסטיני תושב הכפר זעוויה. 

משפחתו של אברהם ז"ל (24) טוענת כי הוא נהרג במסגרת "פיגוע לאומני", וכעת הם קוראים לשר לביטחון הפנים עמר בר־לב ולמפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב טוב שבתאי לערב את השב"כ בחקירה.

"השר והמפכ"ל צריכים לסייע למשטרה לאתר ולהביא את החשודים לחקירה. לצדו של נהג הרכב שפגע ברכב שבו היה בני ישב קטין שלא נחקר למיטב ידיעתי. אנחנו חושבים שבתאונה הייתה מעורבת משאית שנמלטה מהזירה וגם בה נהג פלסטיני", אמר בשיחה עם "מעריב" אביו של ההרוג יהושע.

התאונה הקטלנית התרחשה בשעה 21:30 בתנאי ראות טובים, אולם ההתנגשות בין כלי הרכב אירעה בקטע הכביש היחיד באזור שבו לא מותקנות מצלמות. פרט זה גורם להוריו של אברהם להאמין כי בנם נרצח במסווה של תאונת דרכים ולמעשה הוא "היה קורבן למעשה טרור", לדבריהם.

"זה סיוט עבורנו שלא נפסק. אנחנו רוצים לדעת את האמת ולהבין שהחקירה מוצתה", אומר האב. "כל פעם מספרים לנו סיפור אחר על מה שכאילו קרה באותו לילה. פעם אחת אומרים שיכול להיות שהבן שלי איבד שליטה על הרכב, פעם אחרת מספרים שהוא בכלל עמד בשול הדרך כשהוא נפגע, וכל פעם יש סיפורים אחרים. הנהגים באזור הזה עושים שם מרוצי מכוניות. מתנהגים בכביש כמו בריונים. אני נהג אוטובוס במקצועי, והבן שלי היה נהג זהיר ואחראי".

עוד טוען האב כי הטלפון הנייד של בנו נמצא בידי המשטרה, אולם הטלפונים של המעורבים בתאונה שנפצעו באורח קל נאספו על ידי הסהר האדום, שהגיע אף הוא למקום ופינה את הפצועים בחזרה לרשות. 

"הם עזבו את הזירה ורק אחרי מספר ימים הצליחו במשטרה לגבות מהם עדות. היה לאותם אנשים מספיק זמן להעלים ראיות ולשבש חקירה", הוא אומר בכעס. "ראיתי תמונות של המעורבים הפלסטינים בבית החולים כשהם מחייכים כמה רגעים אחרי התאונה. לספר לי שזו הייתה תאונת דרכים זה פשוט לזרות חול בעיניים שלנו כהורים. איבדנו את היקר לנו מכל. אני מתחנן שימצו את החקירה הזאת עד תומה". 

בתגובה לטענות, במשטרה אומרים כי כבר בשלב הראשון של החקירה נבדק החשד לאירוע לאומני, אולם עד כה הוא לא התברר כנכון. "אנחנו ממשיכים בחקירה כשכל הכיוונים נבדקים. מדובר בתאונה קטלנית עם תוצאה טרגית ואנחנו עושים הכל כדי למצות את החקירה. מעבר לכך לא נוכל להרחיב בתקשורת".