בבית המשפט המחוזי בירושלים ייפתח הבוקר (ראשון) משפטו של לוחם משמר הגבול שירה למוות באיאד אל חלאק, נער ערבי על הרצף האוטיסטי ממזרח ירושלים, ב-30 במאי 2020. 

מחוץ לאולם נערכה הפגנת תמיכה בלוחם, בהשתתפות ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית). לטענתו של בן גביר, אנשי שמאל ניסו להתקרב אליו בשלב מסויים ונבלמו על ידי המשטרה והיחידה לאבטחת אישים של יחידת עוז במשמר הכנסת.

בן גביר מפגין מחוץ לביהמ''ש (צילום: ללא)
בן גביר מפגין מחוץ לביהמ''ש (צילום: ללא)

בצוות ההגנה של הלוחם, עו"ד אפרת נחמני בר, עו"ד שרון זגגי פנחס ועו"ד אלון פורת, באו בטענות קשות כלפי מח"ש, שטרם העבירה, לדבריהם, את מלוא חומרי החקירה. "מהרגע הראשון, ההתנהלות של מח"ש בתיק הזה הייתה שערורייתית", אמרו, "אי הבנה של אירוע מבצעי שמתרחש בשניות, התעלמות מוחלטת מגיבוי ללוחמים כפי ששבו והגדירו ראש הממשלה ובכירי מערכת הביטחון, העדר בחינה יסודית של אירועים מבצעיים דומים וחמורים מאלה ולבסוף החלטה משפטית מעוותת תוך כניעה ללחץ ציבורי", מסרו עורכי דינו של לוחם מג"ב.

אביו של איאד אלחלאק מחזיק תמונה שלו (צילום: באדיבות המשפחה)
אביו של איאד אלחלאק מחזיק תמונה שלו (צילום: באדיבות המשפחה)

הוריו של השוטר מסרו: "מצד אחד מח"ש אומרת שמכירה שהבן שלנו פעל בתום לב וללא זדון, מצד שני – הפכו אותו לרוצח.  לאורך כל הדרך פורסם מידע שקרי ומסולף לגביו,  תחושה ששפטו אותו וחרצו את דינו. הוא ילד שגדל על ערכי אהבת המדינה, בחר בשירות הכי משמעותי והמדינה תקעה לו סכין בגב. שאיש לא יטעה, אנחנו נלחם על חפותו  ולא ניתן שתיפול שערה אחת מראשו".

אמו של הלוחם הוסיפה: "הבן שלי ירה באדם שנחשד כמחבל, כך היה הדיווח שקיבל, כך ההתנהגות החשודה שלו. הוא לא ירה באוטיסט. כמי שעובדת 17 שנה באופן צמוד עם אנשים בעלי מוגבלויות, מכירה אותם היטב, לא היה סיכוי שאני הייתי מבחינה, בנסיבות הללו, שהאדם שבורח הינו עם מוגבלויות. אילו הבן שלי היה יודע שמולו ניצב אדם כזה, היה מסכן את חייו עבורו". ההורים הוסיפו כי לא מדובר באירוע פוליטי. "אין פה ימין או שמאל, רק לוחם חדור מוטיבציה, שפעל בדיוק כמו שלימדו אותו בסיטואציה המורכבת של הגנה על ביטחון המדינה".