המשטרה הודיעה היום (שני) כי למעלה מ-30 חשודים נעצרו במבצע רחב, זאת לאחר שסוכן סמוי שהפעילה היחידה המרכזית במחוז תל אביב חדר לקבוצת סוחרי סמים ונשק בלתי חוקי באזור המרכז. החשודים הועברו לחקירה בימ"ר, ובהמשך יובאו לדיון בבית המשפט השלום בת"א. 

במסגרת הפעלת הסוכן נרכשו שני רובי סער מסוג קלצ'ניקוב, שני רובי M-16, שני אקדחים, 2.5 ק"ג קוקאין, 800 גרם סם מסוג MDMA. הסוכן שאותר על ידי יחידת המודיעין במשטרה מתוך העולם עברייני, פעל נגד שורה של יעדים בתחום הנשק הבלתי חוקי והסחר בסמים. הוא נשלח על ידי מפעיליו לבצע עסקאות מבוקרות של נשק וסמים בהיקפים של מאות מילוני שקלים. 

היום, עם המעבר לחקירה גלויה, נערך טקס במעמד מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד, וראש אגף החקירות והמודיעין ניצב יגאל בן שלום. בטקס אמר המפכ"ל: "ההפעלה המוצלחת הזו, מצטרפת לשש פעילויות של החדרת סוכנים סמויים ללב ארגוני הפשיעה, ופעילות עברייני האמל"ח והסמים. תוצאה זו היא של מדיניות משטרת ישראל שמובילה פעולות נחושות למיגור הפשיעה החמורה בכל רחבי הארץ".

מפקד המחוז, ניצב אשד אמר כי "הפעלת עבריין החוצה את הקווים מהווה נשק קטלני ומדויק של המשטרה נגד החמורות שתופעות הפשיעה. יש בהפעלה כזאת שילוב של יצירה ושל תעוזה. באו כאן לידי ביטוי מדיניות המשטרה והמשרד לביטחון פנים ששמה את עבירוֹת הנשק הבלתי חוקי במרכז שולחן העבודה".

מפקד הימ"ר, ניצב משנה צור ציין: "יריית הפתיחה נורתה, היום אנחנו ניצבים בקו הסיום של הפעלת מקור סוכן חשאי שפעל בחודשים האחרונים באופן מעורר השראה, תוך מיקוד בעבריינים המשפיעים ביותר. יש לנו מחויבות אמיתית לציבור עליו אנחנו מגינים".