תגובה מהירה: בעקבות אירוע הירי שאירע היום (שלישי) בבית קפה בכפר סבא במהלכו נפצע גבר כבן 60 באורח קל, כוח משימה מיוחד של משטרת ישראל במרחב שרון ביצע מעצרים ועיכובים של תושבי האזור, בחשד למעורבות בעבירות פשיעה, לרבות החזקה לא חוקית ושימוש באמצעי לחימה. 

בין העצורים נמנים גורמים בכירים מעולם הפשע, המוכרים היטב למשטרה, וחשדה של המשטרה הוא כי המעוכבים קשורים למאבקים בין כנופיות הפשע בשרון, תוך כדי שחברו בברית לאחרת הכנופיות. כמו כן, במסגרת המעצרים והעיכובים של המעורבים נתפסו על ידי המשטרה אמצעי לחימה (אמל"ח) שונים, פרטי חבלה וזאת תוך סיוע של יחידת הכלבנים המשטרתית וחבלני המרחב.

מדובר במעצרים ועיכובים שבוצעו תוך כדי פעילות סמויה ולאחר ניהול מעקב ממושך אחריהם ולא בכדי איתרו הבלשים ברעננה ובכפר סבא תחמושת רבה שכללה מחסניות, שכפ"צים, אמצעי תקיפה, תיק עם בגדים להחלפה, מספר טלפונים ניידים וכרטיסי סים וכן כסף מזומן. בנוסף, המשטרה זימנה לשימוע בעלי בית הקפה בכפר סבא בסביבתו התרחש אירוע הירי, במטרה לסוגרו מנהלית, למען שלום הציבור.

בתוך כך, בכוונת המשטרה להביא חלק מהמעוכבים לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם, בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה. במשטרה מציינים כי "מדובר בפעילות ממוקדת ונחושה שהינה חלק מהאסטרטגיה ההתקפית שמנהל מחוז מרכז כנגד גורמי פשיעה, עד למיצוי מלוא חומרת הדין עמם, במטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו".