ההגנה עורכת הבוקר (רביעי) חקירה נגדית של היועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד. החקירה החלה סביב החלטת הממונה על ההגבלים עסקיים ממרץ 2014 שאישר את מיזוג בזק-יס. לאחר מכן הוצגה פנייתה של יס מיוני 2014 באמצעות רון אילון שבה אילון מציין שיש דחיפות באישור הבקשה.

חן: ״השאלה היא, שנושא הדחיפות הוא שיקול ענייני ולגיטימי״. נויפלד אישרה שבקשתה של חברה מסחרית לטיפול דחוף נלקח בחשבון ושדחיפות זה עניין לגיטימי. 

בהמשך הוצג לנויפלד מייל שעוסק בענייניה של חברת הוט אליו צורף מזכר של נויפלד, שבה מתבקשת חתימה של ראש הממשלה ״עוד היום״ וכי מ׳הוט נמסר כי העניין דחוף׳. חן: ״הנה רואים שבעניינה של הוט יש ביטוי לכך שמשרד התקשורת נותן מקום שמשיקולים עסקיים חברה מסחרית צריכה חתימה ״עוד היום״, ואתם עושים את זה כמה שיותר מהר״. נויפלד: ״התשובה היא כן. דחיפות זה חשוב, וגם תלוי במהות הבקשה״.

בהמשך החקירה הוצג מייל של אבי ברגר, מנכ״ל משרד התקשורת דאז, מיולי 2014 שבו הוא מבקש מנויפלד כי בנושא ביטול ההפרדה המבנית תבצע ״הגדרה של התהליך״, ובמייל נוסף מבקש מנויפלד ״להגדיר לוח זמנים להשלמת ההליך״. חן: שוב, שבועיים אחרי הבקשה של יס, האם המנכ״ל ברגר ביקש ממך לוח זמנים להשלמת ההליך?״.

נויפלד: זה לא מופיע פה במייל״. חן: ״גם בבקשה להשלמת לוח זמנים אין זכר בחומר. את זוכרת משהו אחר?״ נויפלד: ״אני חושבת שאני זוכרת שהיה דיון בשאלת לוח הזמנים והיה שיח שלא נגיע לזה בתקופה הקרובה עקב מצוקת כוח אדם״. חן: ״אני אומר לך שאין מסמך כזה שהועבר אלינו. בחקירה שלך ברשות ניירות ערך שאלו אותך אם דנתם בזה? את בוודאי לא אמרת את זה מיוזמתך בחקירתך. אני אומר לך שתיעוד בכתב למה סיפרת עכשיו - אין״. 

אבי ברגר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אבי ברגר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הוצגו לנויפלד דברים שאמר ברגר בחקירתו לפיהם ׳מי שהיה אמור להתחיל לקדם את ההליך להשיג את חוות הדעת ואת מה שצריך מכולם זה היה את׳. נויפלד אישרה זאת. 

לנויפלד הוצגו דברים של ברגר מחקירתו שבהם השאל לגבי תהליך אישור המיזוג שלפיהם ״באופן כללי לגבי כל תהליך העברת שליטה תמיד הייתה לי שיחה עם גב נויפלד שהיא תוביל את זה תוודא שכל המסמכים מתקיימים תקבל את כל חוות הדעת תרכז את העבודה״. חן: ״באופן כללי התיאור הזה נכון?״. נויפלד: ״באופן כללי זה נכון״.

חן: ״באופן כללי הנטייה שלכם לגבי בקשות להעברת שליטה - את רובן אתם מאשרים, בדרך כלל הכיוון הוא לאשר, והשאלה היא בעיקר באיזה תנאים. הייתה מחשבה לא לאשר?״. נויפלד: ״אני לא זוכרת. זה נדיר לא לאשר. זה לא אומר שלא הייתה החלטה לא לאשר. אני זוכרת במקרה הזה שהיה דיון על התנאים״.  

המשך החקירה עוסקת בדברים שאירעו בנובמבר 2014, שבהן כבר החלו פעמי בחירות. חן: ״האם את זוכרת שעל רקע הבחירות שבאופק, אבי ברגר נתן הנחיה לא לקדם את הבקשה ואת הטיפול עד לאחרי הבחירות ולחילופי השר. האם את זוכרת?״. נויפלד: ״לא זוכרת״.