אירוע אלימות חריג בבית ספר יסודי בפתח תקווה: תלמיד כיתה ד' באחד מבתי הספר בעיר תקף מורה וסטר בפניה, כל זאת לעיניהם של התלמידים בכתה. התלמיד המשיך והשתולל, השליך חפצים וצוות בית הספר נאלץ להוציא את שאר התלמידים בכיתה מחשש שייפגעו, על מנת למנוע את הסלמת האירוע.

בעקבות המקרה החריג שבתו היום המורים בבית הספר למשך שעתיים, כשהם מקבלים את גיבוי עיריית פתח תקווה, ראש העיר רמי גרינברג, מנהלת היסודיים טלי טולדנו והסתדרות המורים. 

האירוע החמור שהתרחש ביום חמישי האחרון וההחלטה לשבות בבית הספר הייתה לבקשת העירייה, שלא ידעה על חומרת האירוע וביקשה לאפשר להורים להשלים את אירוע ה"פורימון" אותו תכננו זה זמן רב, ושהתקיים ביום שישי האחרון. 

בשבוע שעבר אירעו מספר אירועים שהועברו לבדיקה, ובכללם אירוע במהלכו אותו תלמיד נכנס לחדרה של יועצת בית הספר, השליך חפצים במקום וגם שם נאלץ הצוות של בית הספר להתערב ולעצור את ההשתוללות. מכיוון שלא הועבר דיווח מסודר למנהל החינוך בעירייה, איש לא ידע, לכאורה, על התקרית, למעט בית הספר. 

כבר למחרת התרחש אירוע נוסף, חריג עוד יותר בחומרתו, שעה שאותו תלמיד, ברגע של התקף זעם, החל להשתולל בכתה, התפרץ לעברה של המורה, סטר לה בפניה והשליך חפצים מכל הבא ליד.

רק בעקבות אותו אירוע חמור הועבר דיווח לפיקוח של משרד החינוך, וההודעה על השבתה התקבלה בעיריית פתח תקווה בהפתעה רבה. ראש העיר רמי גרינברג, יחד עם מנהלת אגף היסודיים, ביקשו להשהות את ההשבתה ביומיים, והיא התקיימה, כאמור, הבוקר. 

עוד קודם לכן נפגש גרינברג עם הצוות הפדגוגי של בית הספר, יחד עם מנהלת בית הספר, אנשי הפיקוח של משרד החינוך ונציגים מהסתדרות המורים על מנת לבחון את חומרתו של האירוע, תוך כוונה לטפל בו ללא כחל וסרק.

מדוברות העירייה נמסר: "בפתח הדברים יודגש כי העירייה מגנה כל אלימות ובפרט כזו שמתרחשת בתוך בתי הספר וכלפי עובדי הוראה. כפי שהפרסומים בנושא מעידים, קיימת תופעה כלל ארצית שנולדה לאחר תקופת הסגרים והעירייה פועלת בשיתוף פעולה עם הפיקוח של משרד החינוך ומפעילה תכניות חינוכיות למיגור תופעת האלימות בתוך בתי הספר. 

"במקרה המדובר מעורבים כלל גורמי המקצוע ברשות וראש העיר. ביום שישי האחרון נערכה פגישה בנושא עם מנהלת אגף היסודי, הנהלת בית הספר, נציגי הסתדרות המורים והנהגת ההורים. בתוך כך, הרשות ומשרד החינוך יקדמו תכנית מערכתית למניעת אלימות תוך המשך השיח עם ההורים והמורים בנושא. העירייה לא תהסס לנקוט בכל הכלים שעומדים לרשותה על מנת שגם המקרים הבודדים שמתגלים – ימנעו".