על פי התביעה מדובר במלחמה עסקית חד צדדית עליה הכריזו כנגד התובעת, בחרו לפגוע בשמה הטוב של התובעת, פעם אחר פעם, בניסיון להביא לקריסת העסק אשר הוקם על ידה זמן קצר קודם לכן. זאת לאחר שהנתבעים סירבו להשלים עם פתיחת סניף מלבי במקום בו הם פעלו קודם לכן ופרסמו מספר רב של פרסומים שקריים, פוגעניים, ומשפילים, אודות התובעת, במטרה אחת ויחידה – להבריח לקוחות ממנה ולגרום לקריסתה.

הנתבעים שלחו בין השאר את אימו של אחד מבעלי המניות ואת אחת העובדות במלביה, על מנת שתגיע אף היא לבית העסק של התובעת, תתריע ותזהיר לקוחות פוטנציאליים מרכישת מוצרים אצל התובעת ולאחר מכן ציין עו"ד שנפ כי המלביה העלתה פרסום לרשת החברתית 'אינסטגרם' עם אזהרה לציבור.

כך כתבה – "היזהרו מחיקויים ומחקיינים!... העסק שכרגע נמצא במיקום הישן שלנו ומוכר מלבי אינו המלביה!!!". עוד כתבו בפרסום זה – "אמא של עידו שבאה לטעום את החקיין שלנו. מה נגיד, חזרה לא נלהבת". ולאחר מכן העלה אחד מבעלי המניות לרשת החברתית 'פייסבוק' פוסט ובו הציג את התובעת בצורה משפילה ומבזה, תוך שהוא מייחס לה העתקה – " המישהו האחר שהחליף אותנו בנכס עשה מעשה די מעאפן אם אתם שואלים אותי ופשוט העתיק את הקונספט אותו בנינו במו ידינו אחד לאחד. אותם מוצרים. אותם מחירים. אותה נראות. פשוט אחד לאחד. המקום נקרא אגב "מלבי בפשפשים". יצירתיות בשיאה".

מלבי בפשפשים (צילום: יח''צ)
מלבי בפשפשים (צילום: יח''צ)

בתביעה ממשיך עו"ד שנפ להציג פרסומים רבים אותם פרסמו המלביה נגד התובע ובכתבה שפורסמה הם אף הוסיפו ש"המסעדן הולך להפסיד" ושלמלבי של התובעת יש "טעם של סבון"." כפי שניתן לראות, המוטיב חוזר על עצמו – הנתבעים מבקשים להציג את התובעת כחיקוי, כרמאית, כעסק שמטעה ומשקר ללקוחות, וכזה המוכר מוצר נחות מהמוצר שנמכר על ידי הנתבעת 1, ושימיו ספורים עד אשר יסגור את שעריו", כתב עו"ד שנפ שהוסיף: "למותר לציין, כי בפרסומים כולם, אין אמת, והם אינם מבוססים על דבר, אך יש כדי לפגוע באורח אנוש בשמה הטוב של התובעת, ובעסקיה. וזו הרי מטרתם היחידה של הנתבעים – להביא לקריסת העסק של התובעת, כנקמה על זכייתה במכרז.

הנתבעים לא ישקטו ולא ינוחו עד אשר ישיגו מטרה זאת. כך יצא, שאם לא די בתקופה הקשה עמה נאלצה התובעת להתמודד, כאשר פתחה עסק חדש בזמן מגיפת הקורונה, היא נדרשה להתמודד עם הנתבעים, אשר שמו לעצמם למטרה להביא לקריסת העסק שלה, והכל, בשל "חטאם" והוא זכיה במכרז שהנתבעת רצתה לזכות בו, והפסידה".

עו"ד תום שנפ מסר בתגובה: "הפרסומים שנעשו על ידי המלביה ובעלי המניות שלה הם דוגמה לקלות הבלתי נסבלת בה אנשים עושים שימוש ברשתות החברתיות על מנת להכפיש, לפגוע ולהרוס עסקים. המיוחד במקרה זה הוא שמי שחתום על הפרסומים הוא לא לקוח, אלא עסק מתחרה, שלא הצליח להשלים עם התחרות שנפתחה לו. למרבות הבלגות רבות מצד התובעת, הנתבעים לא הפסיקו, ואף החמירו את מעשיהם, באופן שלא הותיר ברירה זולת הגשת תביעה לבית המשפט".

התייחסות חברת המלביה יזמות בע"מ: 
"המלביה" שומרת על כל זכויותיה וטענותיה בעניין. "המלביה" היא רשת ותיקה שקיימת כבר 8 שנים, בעלת סימן מסחרי רשום על שמה, מפעילה 6 סניפים, מעסיקה יותר מ 100 עובדים ובעלת מוניטין רב וחיובי בצורה יוצאת דופן בקרב הציבור הרחב.

בכוונת "המלביה" להגיש נגד "שבח" תביעה לפי חוק עוולות מסחריות בגין כלל הפעולות שביצעה ומבצעת 'שבח' בניסיון להידמות למלביה. 

לא נפל כל דופי בפעולות "המלביה" והעובדות, אשר יוצגו בהרחבה בבית המשפט, מדברות בעד עצמן."

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il