שופט בית משפט השלום בחיפה, אבישי רובס, קיבל תביעת לשון הרע של מטפלת בגן ילדים, נגד אם שטענה כי היא נהגה באלימות כלפי הילדים והורה לה לשלם פיצוי בסך 30 אלף שקלים וכן כפי שביקשה באת כוח התובעת עו"ד ליזה דמרי בן שחר, לכתוב מכתב התנצלות למטפלת.

על פי התביעה, התובעת, עובדת בתחום הטיפול בילדים מזה שנים רבות ובעלת ניסיון רב הן באופן פרטי והן על ידי עבודה בגן בו מטופלים ילדי הנתבעת.  לפני מספר שנים, פנו הורים אל התובעת וסיפרו לה, כי נאמר על ידי הנתבעת בכמה הזדמנויות, כי היא פעלה באלימות כנגד ילדים בעבר וכי היא אף נחשדה בכך בעת ההיא. 

בתביעה, ציינה באת כוחה של הגננת, עו"ד דמרי בן שחר, כי מרשתה "נפגעה עד עמקי נשמתה בגין האשמות אלו וסרבה להאמין לדברים, שכן הנתבעים מעולם לא פנו אליה בעניין זה או סיפרו לה בדבר האשמות אלו".

עורכת הדין ליזה דמרי בן שחר (צילום: אלה בר)
עורכת הדין ליזה דמרי בן שחר (צילום: אלה בר)

כעבור כחודש, כך תיארה הגננת בתביעתה, היא קיבלה לידיה העתקים של התכתבויות של הנתבעת עם קבוצת הורים נרחבת בישומון ווטסאפ, שם טרחה לציין באילו מעשים לכאורה נחשדה בעבר התובעת. הנתבעת, נטען, אף הגדילה לעשות וביקשה, כי ההכפשות דנן ישמרו בקבוצה שכן גם לנתבעת היה ברור, כי במעשיה אלו יש משום פגיעה של ממש בשמה הטוב של התובעת. 

"התובעת תטען כי הפרסומים פגעו באופן אנוש בשמה הטוב וכבודה כאדם", ציינה עו"ד דמרי בן שחר בתביעה והוסיפה: "הנתבעת הפיצה שמועות כדי לפגוע בתובעת, להשפילה ולבזותה ולפגוע בפרנסתה, במשרתה וברווחתה בהפיצה פרסומי שקר וכזב בתחום כה רגיש כנגד התובעת תוך ניצול לרעה של הרגישות הציבורית לעבירות מסוג זה".

בסיכומו של דבר מסרה הנתבעת מכתב התנצלות לתובעת. במקביל קבע השופט קבע כי האם תפצה ב-30 אלף שקלים את הגננת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il