"זה יותר ממשפט חוזר": משפטו החוזר של רומן זדורוב בתיק הרצח של הנערה תאיר ראדה ממשיך להסעיר את הציבור, כשבכל התפתחות מאז החל לפני כחמישה חודשים, נדמה כי בית המשפט נוטה לקבל את תזת ההגנה, ועלול להיווצר זיכוי של הנאשם מחמת הספק. על ההתפתחויות האלו, ועל הרגשותיה הכלליות בנושא, שוחחה הבוקר (שלישי) אמה של הנרצחת, אילנה ראדה, ב"העולם הבוקר" של חדשות 13.

"לפני הכל אני רוצה להראות לכם, הנה מולכם יושבת בחורה עם אוזלת יד של מה שנעשה היום במערכות", אמרה בפתח דבריה בראיון הטלוויזיוני. "הנה לכם, סיפור קלאסי. כי לצערי, עד שלא רואים את הילדים שלנו בתוך ארונות, זה מה שקורה. אף אחד לא רוצה לשמוע אותך, אף אחד לא רוצה להקשיב לך".

אילנה ראדה (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
אילנה ראדה (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

"אנחנו היום במשפט חוזר כבר כמעט חמישה חודשים", המשיכה בדבריה. "בהתחלה די היססתי, לא חשבתי שאני אחרי 15 שנה אגיע למקום שבו, בוא נאמר ככה, נשמע צדק ואמת. אבל תמיד אני מוכנה לשמוע את אותו חלון קטן שנפתח עוד פעם. לשמחתי הרבה, באמת, והביטחון הכל כך חזק שאני מקבלת פה במשפט הוא שלמעשה זה יותר ממשפט חוזר - אלא זה ממש חקירה חוזרת. זאת אומרת אותן אמירות שאמרו צוות השופטים כולם, שהם מבורכים בעיניי, נהפוך כל אבן, ולא נשאיר אף אבן עם סימן שאלה. זו ההשתדלות שלהם, זו המטרה שלהם, זו הדרך שלהם, ואני תקווה, ואנחנו רק במחצית הדרך", הוסיפה.

רומן זדורוב בבית המשפט (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
רומן זדורוב בבית המשפט (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בהמשך ציינה ראדה כי "אנחנו לפני עדויות משמעותיות וחשובות. אחד זה א.ח, זה החבר של א.ק על הסיפור המדובר שחברתו אולה רצחה את תאיר, וכמובן העדות של ראש המכון הפתולוגי היום, חן קוגל, וכמובן כמובן מחכים בשקיקה לאותן תוצאות בדיקות לשערות שנמצאו בידיה של תאיר".

לבסוף חלקה קצת מתחושותיה האישיות: "לא פשוט, וזה לא קל, ואני הרבה פעמים נופלת, אבל אני משתדלת גם לקום. הרבה דלתות, הרבה אטימות יש, שלא לשמוע, שלא להבין. לא תמיד יש עטיפה, אבל יש הרבה והמון, וזה מה שמניע אותי ודוחף אותי. אני לא חיה באשליה שמחר תאיר תיכנס פה הביתה. אני יודעת את הכאב ואת הפרידה הקשה מאוד מתאיר. אבל אני היום כל פועלי כמעט אני עושה אותו מתוך מוטיבציה מאוד גדולה שמא חס ושלום יקרה, גם רצח או גם הפללה או תיק על בן אדם, על ילדיי. כי מתברר שכמה שהיה נדמה לי שזה עוד סיפור בטלוויזיה כמו שהייתי לפני הרצח, מסתבר שזה מידפק היום על הרבה דלתות, ואני מנסה לצעוק בכל הכוח".