משרד החינוך הוציא צו סגירה מנהלי למשך 60 יום למעון ויצ"ו בקריית שמונה, בו התרחשו, לפי החשד, מקרי אלימות רבים כלפי פעוטות. במקביל האריך בית משפט השלום בקריית שמונה את מעצרה של אחת הגננות החשודה בהתעללות בפעוטות במעון של ויצ"ו בקריית שמונה, ב-5 ימים נוספים ועד ל-8 באפריל. 

החקירה החלה לפני כשבועיים בעקבות תלונה של אם שבתה טופלה בגן. האם, כך לפי תלונתה, הגיעה לאסוף את בתה והבחינה באחת המטפלות אוחזת בילדה באגרסיביות, מצמידה אותה לקיר וצועקת עליה. בעקבות המקרה ניגשה האם להגיש תלונה למשטרה. 

החוקרים שמונו לחקור את הפרשה אספו את הקבצים ממצלמות הגן ולאחר מכן חקרו ועצרו את העובדות. במקביל נקראים ההורים לתחנת המשטרה לצפות בסרטונים ולזהות את ילדיהם. 

עורכת הדין קארין לגטיוי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין קארין לגטיוי (צילום: יח''צ)

במהלך השבועיים האחרונים נעצרו גננת ו-4 סייעות בחשד להתעללות בילדי המעון ומעצרן הוארך בבית המשפט. במקביל למעצרן של החשודות, הוציא משרד החינוך, צו סגירה מנהלי למשך 60 יום למעון ויצ"ו בקריית שמונה, בו התרחשו, לפי החשד, מקרי אלימות רבים כלפי פעוטות. 

אתמול (יום ג') הוארך מעצרה של אחת העובדות במעון היום של ויצ"ו והיא תשהה במעצר עד ל-8 באפריל. השופט מרגלית שהורה על הארכת מעצרה ציין בהחלטתו כי "עיון בתיק מעלה חשד סביר לביצוע העבירות, לא רק סרטוני האבטחה בהן נראית התנהגות אלימה ובוטה בפעוטות". 

לדברי השופט, "מהסרטים עולה התנהגות הנחזית, בזהירות המתבקשת, להתעללות שיטתית המשותפת לגננות והסייעות במעון, וזאת תוך שהצוות מועל באמון שההורים נותנים בו. מהחלטת בית המשפט עולה כי החשודה עמה קשה את עצמה למיוחס לה וציינה בחקירה כי היא מבינה שחלק ממעשיה היו פסולים. 

עורכת הדין קארין לגטיוי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין קארין לגטיוי (צילום: יח''צ)

בעוד הדיון אצל השופט מרגלית התנהל בתוך האולם, התקבצו הורים רבים מחוץ לבית המשפט והפגינו: "גננות מתעללות לכלא", כתבו על אחד השלטים, ועל שלט נוסף נכתב: "אבא, אמא, המפלצת בגן ולא בסיפורים". 

עו"ד קארין לגטיוי המייצגת את ההורים אמרה כי "עדויות ההורים שנחשפו לתיעודים המצולמים וההתפתחויות מעידות על חומרת הפרשה, אנו מזמינים את כל מי שיוכל להגיע לעמוד לצידנו ולזעוק את זעקת הפעוטות". היא הוסיפה כי "העדויות המצולמות מעידות על פרשה חמורה שלזוועתנו החשדות בה מקטינות את פרשת כרמל מעודה".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il