"היה צריך לאסור כניסה מכל הצדדים": הסיקור התקשורתי של זירת הפיגוע הקשה ברחוב דיזינגוף בתל אביב בשבוע שעבר גרר ביקורת חריפה על ההפרעה לכוחות הביטחון וחשיפת זהות הלוחמים מן היחידות המיוחדות. על כך שוחח הבוקר (שני) יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין עו"ד פיני פישלר עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm.

"צריכים להיות מאד הגונים ומאד זהירים עם הביקורת למשטרה, דווקא בתקופה הזו, דווקא מחוז תל אביב אותו מחוז שהראה פעילות יוצאת מן הכלל בפיגוע בבני ברק עם השוטר אמיר ח'ורי ז"ל וחברו ע' שישב מאחוריו", אמר תחילה. "הפעם רואים ארוע ביום חמישי ופה מגיעה מילה טובה. אתה רואה את המסה האדירה שמגיעה לדיזנגוף בתוך דקות ספורות. נכון שהעסק הזה נראה לא טוב והתנהל כמו כאוס אם תרצה", הוסיף.

בהמשך, ביקר: "התקשורת הייתה צריכה לשמור על ביטחונם של השוטרים ולא לגלות פרצופים. בוודאי בחדר הבקרה היו צריכים להיזהר. ישנם שוטרי ימ"ם ושוטרים אחרים, וראינו חשיפה מלאה של כל השוטרים האלה. יש פה פגיעה, ממש פגיעה במשטרת ישראל, וחייבים להפיק את הלקחים. אותה משטרת ישראל איך היא סוגרת דבר כזה ומונעת מעיתונאים להגיע. ומצד שני בשידור חי, כל עיתונאי שיעלה לשידור ויגיד 'זה התפקיד שלנו להיכנס לשטח ולהראות'. נכון, אבל עד נקודה מסוימת. מומחים נותנים את הדוגמה של המגדלים בארה"ב, עד נקודה מסוימת. כולנו ראינו את התמונות אבל מנקודה מסוימת".

זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"יש במחוז ת"א מפקד שנקרא ניצב עמי אשד, ואני מניח שהוא יעשה בדק בית ויפיקו לקחים", המשיך. "אבל לבוא ולפתוח בביקורת על משטרת ישראל בתקופה כזאת ואני האחרון, שאבוא בביקורת כי אני חושב שצריך לחזק את משטרת ישראל. אני כן בא בביקורת אל המפכ"ל לשעבר והוא עמד בראש משטרת ישראל ואומר לא מדובר בגל פיגועים כי עצם האמירה הזו תביא גל פיגועים, אז לא יודע מה רוצים ממשטרת ישראל".

מה צריך לעשות במקרים הבאים אם יהיו? פישלר הסביר: "קודם כל חיטוי וסטרליזציה של אזור, איסור כניסה מכל הצדדים של סקרנים ואזרחים, לגרש קהל סקרנים שכבר נמצאים בזירה ומפריעים לשוטרים לבצע את העבודה והדבר הכי חשוב, לעבוד בשיתוף פעולה בין הדוברות לעיתונאים. היה מקום לרכז את כולם יחד ולהוציא להם את מה שצריך באופן מסודר ולתת למשטרה לעבוד. אני מניח שהמשטרה תעשה בדק בית אבל לנו בתקופות האלה לבקר ואתה יודע שאני המבקר הגדול של המשטרה".