בית המשפט מחוזי בת"א גזר היום (שלישי) 16 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים בגובה של מאה אלף שקלים על אלון אשטמקר, שהורשע על פי הודאתו באונס קטינה.

מכתב האישום המתוקן, בו הודה אשטמקר, עלה כי במהלך שנת 2015, הקטינה בת ה-15 נהגה להגיע עם קרוב משפחה לנקות את ביתו של אשטמקר, שהיה בקשרי ידידות עם משפחתה. באחת הפעמים בה הגיעו לדירתו, הזמין את השניים לצפות בסרט פורנוגרפי ואף סיפק להם משקאות אלכוהוליים. במהלך הצפייה בסרט, ביצע מעשה מגונה בקטינה, שלא בהסכמתה.

בשלב מסוים, הוביל את הקטינה לחדר השינה, בעוד קרוב משפחתה נותר לצפות בסרט. אז, ביצע בה מעשי אינוס, תוך שימוש בכח וגרימת חבלות, בעוד הקטינה מתחננת בפניו ומבקשת שיעזוב אותה.

בגזר הדין קבע בית המשפט כי: "פגיעה מינית בקטין היא פגיעה בעלת השלכות רבות במישורי חיים שונים על עולמו בהווה ובעתיד של הקטין. מקום בו מדובר בקטינים, גדל עד מאוד כובד משקלם של ערכים חברתיים אלו אליהם נוסף ערך הגנה על קטינים והצורך לשמור עליהם מפני ניצול ופגיעה".

עוד נקבע בגזר הדין כי "שוב ושוב חילל הנאשם את גופה, נפשה ופרטיותה של המתלוננת משל הייתה בובת משחק לביצוע מעשיו השפלים והזוועתיים ומימוש יצרים אפלים ביותר מאלה שבן אנוש יכול להעלות על דעתו ולדמיין. שמונה מעשים בסדר חומרה עולה ומצמרר. החל בנשיקה ו... והמשך בסדרת מעשי אינוס ההולכים ומחמירים .... אכזריות אין קץ, סדיזם לשמו".

לאחר מתן גזר הדין, אמרה עו"ד רביד שיפמן, מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), שניהלה את ההליך: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר עונש המבטא את חומרת מעשיו של הנאשם. אנו מקווים שעונשים מסוג זה ישמשו ככלי הרתעה נוסף במאבק לצמצום הפגיעות המיניות בכלל ובילדים בפרט".