שופטת בית משפט לענייני משפחה בקריות, מאיה לוי, קיבלה בקשת אב להרחיב באופן משמעותי את זמני השהות של הקטין במחיצתו. כמו כן, הפחיתה השופטת לוי את סכום המזונות המשולמים ע"י האב בעבור הקטין בכ-40%.

הבקשה הוגשה במסגרת הליך המתנהל תקופה לא קצרה, ובמסגרתו קיבלה השופטת לוי את בקשת עורכי הדין של האב עוה"ד דפנה פלר ועוה"ד יוסי זויטיא לשמוע גם את עמדתו של הקטין.

לבקשת עוה"ד של האב הצטרפה האפוטרופא לדין עוה"ד זיו זהבה יאיר אשר סברה כי הדבר ראוי ומוצדק בנסיבות העניין. יצוין, כי עמדת השופטת התבססה, בין היתר, על עמדתו הסדורה של הקטין ויכולתו לבטא באופן ברור ובהיר את רצונותיו, צרכיו ורגשותיו ביחס למצב המורכב בו הוא שרוי.

עורכת הדין דפנה פלר (צילום: יח''צ)
עורכת הדין דפנה פלר (צילום: יח''צ)

במסגרת ההחלטה, הורתה השופטת לוי להעביר את הקטין אשר התגורר בבית האם במרבית ימות השבוע, להעתיק את מגוריו לבית האב תוך חלוקת זמני השהות באופן בו האב זוכה לזמני שהות רחבים ומירביים. 

בכך ביטלה למעשה השופטת לוי את הסדרי השהות שנתקיימו בין ההורים עד כה תוך העדפת טובת הקטין על פני שיקולים נסוגים אחרים. 

השופטת ציינה כי הנער היטיב לבטא את רגשותיו ומחשבותיו בצורה מדויקת, שידר אמינות, ישירות ורגישות לצד חשיבה בוגרת עם יכולת לזקק מחשבותיו לכדי הבעת רצון ברור ופתרונות בהם הוא מעוניין, על מנת לשפר את מצבו ואת איכות חייו. 

בהחלטתה התבססה השופטת לוי על התרשמותה מעדות הקטין בפניה בציינה כי הקטין, הביע רצון ברור וחד להרחיב את זמני השהות אצל אביו, תוך שהשופטת שוכנעה כי דבריו אינם נגועים בהשפעות חיצוניות ומכווינות מצד מי מהוריו ומשקפים את דעתו ורצונותיו.

בנוסף לעדות הקטין סמכה השופטת לוי את ידיה אף על המלצות גורמי המקצוע המטפלים. במקביל השופטת גם הורתה על הפחתת דמי המזונות אותם משלם האב.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il