במסגרת פעילות יזומה בעקבות אירוע מקדים ומידע מודיעיני ביצעו כוחות משטרה גדולים היום (ראשון) לפנות בוקר מעצרם של שבעה חשודים כשברשותם ארסנל של אמצעי לחימה.

מפקד מחוז ירושלים ניצב שמעון לביא ציין כי תפיסה מוצלחת זו ממחישה את המדיניות שבמרכזה השגת המטרה "לייבש את הביצה במקום לתפוס את היתושים", אשר נותנת דגש על תפיסת עבריינים על חם.

האירוע המוקדם התרחש אתמול בשעות הלילה שעה שצעיר בן 19 ממשפחת זערורה נפצע באורח קל מירי ברגלו, באזור שכונת מגוריו בריינה. בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אל בלשי תחנת נצרת ומרחב העמקים שבמחוז הצפוני במשטרה, בוצעה פעילות יזומה לפנות בוקר סמוך לשעה 02.00 בריינה כנגד אחת המשפחות המצויות בסכסוך מוכר עם משפחת זערורה.

במהלך הפשיטה בה נטלו חלק עשרות בלשי תחנת נצרת, כוחות יס"מ ושוטרי מג"ב נתפס ארסנל נשק שלא היה מבייש בסיס צבאי כשהוא מוסלק בתוך כלי רכב ומוכן לשימוש. מדובר בשני נשקים מסוג M-16, שני אקדחים, מטען חבלה וארבעה רימונים, עשרות מחסניות ותחמושת רבה - כאשר הכל מוכן לשימוש לקראת היציאה לפעולה.

"זו היתה התחמשות מוקדמת כשהכל כבר היה דרוך ומוכן לשימוש במסגרת סכסוך על רקע כספי בין שתי המשפחות. האירוע הראשון היה מעין איתות כשלאחריו המעורבים התכוונו לצאת לאירוע חמור הרבה יותר", אומר גורם בכיר במשטרה. מתחילת השנה, במהלך ארבעה חודשים בלבד, שוטרי מחוז צפון עצרו מעל 600 חשודים ותפסו 500 אמצעי לחימה ביניהם 277 רובים ואקדחים.

מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא, מסר כי "יש כאן עבודה יומיומית של שוטרי המחוז החדורים ברוח לחימה, שחותרים למגע בכל חשד לפעילות פלילית או לאומנית. אנחנו מזמן עברנו מהגנה להתקפה אשר מתבטאת בתפיסות הגדולות שלנו כמו 'מבצע אושן' וסיכולים של הברחות גדולות מהגבול במקביל לסיכולים של פיגועים ותפיסות על חם של חשודים ואמצעי לחימה רגע לפני ביצוע -זה מאמץ גדול ומתמשך של כל שוטר ושוטר בכל התחנות ויחדות מג״ב ברחבי המחוז- נשק שנתפס היום לא יהרוג מחר".