לשכת עורכי הדין שלחה למשרד החקלאות נייר עמדה הנוגע לטיוטת תקנות צער בעלי חיים שמקדם בימים אלה שר החקלאות עודד פורר, העוסקות ברפורמה בדרך לביטול כלובי הסוללה הידועים לשמצה בגידול תרנגולות מטילות.

חברי ועדת זכויות בעלי החיים בלשכת עורכי הדין מתריעים מפני "לקונה" בתקנות. הם מבקשים למנוע מצב שבו יוקמו בשוק "לולי קומבינציה" - החזקת תרנגולות בכלובים שבחלק מהזמן הם פתוחים ובחלקו האחר סגורים, כשגם אי אפשר לפקח על משכי הזמן האלו.

ראשי הוועדה עורכי הדין אהוד פלג, אלון דוידוב ויוסף וולפסון ממליצים לשר פורר לקבוע בתקנות במפורש שהאפשרות לתנועה חופשית של התרנגולות במתחם הלול תהיה בכל עת. התקנות מבקשות לאסור גם על קיטום מקורן של תרנגולות בלולים, אך מתירה זאת במדגרות, והוועדה מבקשת להרחיב את האיסור.

פלג ודוידוב מסבירים: "האדם כפה על תרנגולות לספק לו ביצים וגזר עליהן במקביל סבל ואומללות. הדין הישראלי קבע כנורמה מחייבת את ערך המידתיות, שלפיו נאסר השימוש באמצעי שיש לו חלופה שפגיעתה פחותה להשגת אותה המטרה, והוועדה תפעל למימוש הערך הזה".

יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אבי חימי  (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אבי חימי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)


יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי מוסיף: "אחד התפקידים היותר נאצלים של עורך הדין הוא ליישם את הדין להגנה על חסרי הישע, ואני גאה שוועדת זכויות בעלי חיים בלשכה עומדת על כך ונחלצת פעם אחר פעם למלא תפקיד זה להגנת בעלי החיים".

במשרד החקלאות עדיין חלוקות הדעות בין הנהלת המשרד לדרג המקצועי באשר לכדאיות הכלכלית למגדלים של לולים נטולי כלובים, אבל השר נחוש לקדם את התקנות עם חזרת הכנסת לעבודה לאחר הפגרה.