תקופה ארוכה ניהלה המדינה הליכים נגד רוכב אופנוע שהיה מעורב בתאונת דרכים קשה, אך לאחר שהסנגור, עו"ד אביעד חייט, חקר את כלל העדים ובכלל זה את הבוחן המשטרתי וכן סיים את פרשת ההגנה, היא ביקשה למחוק את התביעה בתנאי שעו״ד חייט יסכים לוותר על עתירה להוצאות כספיות.

לאחר שלוש שנים של ניהול תיק תאונת דרכים בבית משפט לתעבורה בירושלים, שהביאה לפציעתו של רוכב אופנוע באופן קשה, הודיעה התביעה על חזרה מכתב האישום. אף ששלב ההוכחות הסתיים ולמרות שהעידה כבר את עדי התביעה, ביקשה המדינה לחזור בה מכתב האישום, רגע לאחר שהסנגור, עו"ד אביעד חייט, סיכם את פרשת ההגנה. ביהמ"ש נעתר לבקשה והורה על מחיקת כתב האישום.

על פי כתב האישום שייחס לנאשם נהיגה בקלות ראש, חבלה של ממש, התנהגות הגורמת נזק וסטיה מנתיב, לפני כשלוש שנים נהג הנאשם באופנוע בכביש 38 מכוון צומת שמשון לכיוון כללי בית שמש, בתחום שיפוט ירושלים, בנתיב האמצעי מבין שלושה נתיבים. 

עורך הדין אביעד חייט (צילום: יח''צ)
עורך הדין אביעד חייט (צילום: יח''צ)

אותה עת, כך תואר עוד בכתב האישום, בנתיב הימני ובכוון נסיעת הנאשם נסע רכב פרטי והנאשם נהג ברשלנות ובקלות ראש בכך שסטה מנתיב נסיעתו ימינה וכתוצאה מכך התנגש ברכב המעורב. כתוצאה מהתאונה נחבל הנאשם חבלות של ממש, אושפז במצב קשה וכלי הרכב המעורבים בתאונה ניזוקו כליל.

כאמור לאחר שלוש שנים של ניהול תיק וניהול דיון הוכחות ולאחר חקירת ככל העדים בעוד הסנגור עו"ד חייט סיכם בכדי שבית משפט יתן את הכרעת הדין, הודיעה התביעה שהיא חוזרת בה מהאישום והשופטת שרית זוכוביצקי-אורי הורתה על מחיקת האישום.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il