רוכב אופנוע בן 56, נהרג בתאונת דרכים על כביש איילון, למרות שלא היה לו ביטוח חובה בתוקף, הצליחה עו"ד ענת אשכנזי, להגיע לפשרה עם קרנית ומבטחת הרכב כי ילדיו של ההרוג יפוצו בסכום של כ-122 אלף שקלים זאת בהתאם לסעיף 7ב'  לפיו זכאים התובעים לקבלת הפיצויים ישירות מאת קרנית.

על פי התביעה שהוגשה לבית המשפט בראשון לציון, לפני מספר שנים, רכב המנוח באופנועו בנתיבי איילון בשול השמאלי. באותה העת נסע הרכב הפוגע בנתיב השמאלי ביותר, לפתע סטה הרכב הפוגע בחדות שמאלה לתוך השטח של השול השמאלי ופגע באופנוע הנפגע. כתוצאה מעוצמת החבטה הועף המנוח אל מעבר למעקה הבטון וכתוצאה מהתאונה  מצא המנוח את מותו. 

למרות שלא היה ברשות המנוח ביטוח חובה בתוקף, עו"ד ענת אשכנזי, באת כוח ילדיו, הגישה את התביעה בה ציינה כי התאונה אשר אירעה למנוח הינה תאונת דרכים כהגדרתה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ולפיכך חייבת קרנית לפצות את התובעים בגין מותו של המנוח, זאת בהתאם  לסעיף 7ב'. 

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

בנוסף התובעים יטענו כי נהג הרכב הפוגע וחברת הביטוח שלה חייבים כלפיהם, זאת מאחר שהתאונה ארעה מחמת רשלנותו והפרת חובות שבחוק של הנהג, אשר כאמור בנהיגתו הרשלנית ו/או קלת הדעת גרם למותו של המנוח", נכתב בתביעה, "התובעים יטענו כי התאונה והנזק נגרמו ע"י נהג הרכב הפוגע אשר הייתה לו השליטה המלאה על התאונה, וכי המסקנה שהוא התרשל ו/או לא נקט רמת זהירות סבירה מתיישבת יותר עם נסיבות העניין יותר מאשר כל מסקנה אחרת, וכי לכן חל במקרה דנא הכלל שהדבר מדבר בעד עצמו כמשמעותו בסעיף 41 בפקודת הנזיקין, וכי נטל ההוכחה מוטל על נהג הרכב הפוגע וחברת הביטוח שלו כי לא הייתה התרשלות או רשלנות מצידם".

כאמור, בסופו של דבר הגיעה באת כוח התובעים עו"ד אשכנזי, להסכם פשרה לפיה, הנתבעים ישלמו לתובעים סכום של 122 אלף שקלים אשר כולל שכ"ט עו"ד והוצאות משפט. הכסף ישולם לתובעים על ידי קרנית ועל ידי נהג הרכב הפוגע וחברת הביטוח שלו. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il