פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (חמישי) הצהרת תובע נגד המחבלת בת ה-15 שביצעה את פיגוע הדקירה בחיפה לפני כשבועיים. בימים הקרובים יוגש נגדה כתב אישום.

כזכור, בתאריך 15.4.22, סמוך לשעה 13:00, דיווח תושב חיפה כי בכוונת ביתו בת ה-15 לבצע פיגוע בירושלים. כוחות משטרה רבים פתחו בסריקות לאיתור החשודה, כמו כן הופעלו אמצעים טכנולוגיים לשם איתורה. במקביל התקבל במוקד 100 דיווח על אירוע דקירה בגן הזיכרון בחיפה.

צוות שוטרי הסיור ששהה עם האב הגיע מיד לזירת האירוע בגן הזכרון. שוטרת סיור שהבחינה בחשודה, כאשר הסכין בידה, עצרה אותה במקום. בסמוך למקום אותר תיק השייך לחשודה ובו נמצאו שתי סכינים נוספות שעל פי החשד, התכוונה לעשות בהן שימוש.
 
כתוצאה מהדקירה נפצע תושב העיר בן 47 באורח קל עד בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בעיר. כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מרחב כרמל - ניצב משנה אלי מגן, הגיעו לזירת הארוע והחלו באיסוף ממצאים בזירה. חקירת האירוע הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב כרמל. 

הסכין בזירת אירוע הדקירה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין בזירת אירוע הדקירה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

זירת אירוע הדקירה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת אירוע הדקירה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)


החקירה העלתה כי החשודה יצאה מביתה באותו הבוקר כשהיא חמושה במספר סכינים ובעת שהגיעה לגן הזיכרון בחיפה סרקה אחר קורבן.  כשהבחינה בו היא הטיחה בראשו אבן משתלבת, שהביאה להפלתו על הרצפה. בהמשך, החשודה דקרה אותו בידו, ברגלו ובירך. 

בחקירתה מסרה הדוקרת כי ביצעה את המעשה בהשפעת הרשתות החברתיות וכי רצתה לבצע את הפיגוע על מנת למות כשהידית. מעצרה של הוארך מעת לעת, והבוקר, כאמור, הגישה פרקליטות מחוז חיפה הצהרת תובע נגד החשודה כאשר בימים הקרובים יוגש נגדה כתב אישום ובקשה למעצרה עד תום ההליכים.