הפרקליטות פתחה היום (חמישי) בהליך הסגרה נגד תושבת טירת הכרמל אירנה שקירובה, שהפעילה בעבר מעון פרטי, בחשד כי התרחשו בו אירועים של תקיפת קטינים חסרי ישע, זאת לאחר שנמלטה מהארץ. 

מדובר בפרשה מ-2018, עת נפתחה חקירה במחוז חוף במשטרה ממנה עלה חשד כי במעון שהיה בבעלותה אירעו מספר אירועי אלימות כלפי קטינים, פעוטות, ילדי המעון. 

בשלב מסוים נעצרו לחקירה שקירובה וסייעת במעון. בית המשפט שחרר את שקירובה בתנאים מגבילים, ולאחר מכן בעוד החקירה המשיכה להתנהל, הורה בית המשפט על אישור להחזירה לעבודה וזאת עד שתתקבל החלטה אחרת בעניינה. 

ב-19 במרץ 2020 הוגש נגד הסייעת כתב אישום, בגין שורת עבירות שיוחסו לה, ובחודש פברואר 2022 נגזר דינה לתשעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. בין לבין, בעוד עניינה של שקירובה נבחן בפרקליטות, ולאחר שבית המשפט, כאמור, התיר לה לחזור לעבודה במעון, ניצלה שקירובה את המצב ונמלטה מהארץ. לאחרונה נעצרה במולדובה. בימים האחרונים הועברה לגאורגיה, וזאת במסגרת הליך הסגרתה לישראל.

מסתבר שבאותה התקופה בטרם יצאה מהארץ מכרה את הגן לאדם אחר, ובעצם קיבלה את ההחלטה להימלט מאימת הדין יחד עם בעלה. כאמור במשטרה ובפרקליטות ממתינים לשובה לישראל כדי להשלים את החקירה ולמצות עמה את הדין.