שופט בית משפט השלום בתל אביב, רונן אילן קיבל את התביעה ואת הטענות כי הסכם מייסדים שנחתם עם נתבע שמעל בכספי חברה, בוטל כדין והורה לו להשיב לחברה סך 45 אלף שקלים ואף חייבו בתשלום של 20 אלף שקלים הוצאות ושכ"ט עורך דין. משרד בא כוח התובעים, בטש ושות', ליווה את החברה החל מרגע גילוי המעילה ועד פסק הדין החליט להגיש הודעת ערעור על הרכיבים בפסק הדין שלא התקבלו.

על פי התביעה שהגיש משרד בטש ושות', בין הצדדים נכרת הסכם מייסדים לייסוד החברה התובעת, ובמסגרתה הופעלה חנות למכירת חומרי ניקוי. הנתבע, כצד להסכם המייסדים, היה זה שהופקד על ניהול החנות והחברה. בחלוף מספר חודשים מתחילת הפעילות, נתגלה בקופת החברה חוסר במזומנים בסך כולל של 84,746 שקלים ובדיקת מקורו של חוסר זה העלתה כי חלקו נובע מאי ביצוע הפקדות כספים לחשבון הבנק של החברה, למרות רישום ההפקדות בספרי החברה.

עורך הדין יעקב בטש (צילום: פביאן קולדרוף)
עורך הדין יעקב בטש (צילום: פביאן קולדרוף)

במסגרת חקירה גלויה וסמויה ובירור שנעשה מול הנתבע העלה את אחריות הנתבע לחוסר בכספים. זה. הנתבע הודה שנטל מקופת החברה כספי פדיון שאמורים היו להיות מופקדים לחשבון הבנק, אך לא בצע את ההפקדות.

לטענת עו"ד בטש, על הנתבע להשיב את הכספים שנטל שלא כדין ואף יש לחייב ובתשלום פיצויים לתובעים וההוצאות  שגרם

מנגד טען הנתבע, כי הוא לקח אחריות על העובדה שהוא נטל כספים מקופת החברה לצרכיו הוא, ובלי ליידע את מי מהתובעים אך הדגיש להיעדר כוונת זדון וכן הוא החזיר את רוב הכספים (טענה שנדחתה בפסק הדין). עוד ציין הנתבע כי לא הוכח כל נזק שנעשה לחברה עקב מעשיו ולא ניתן לחייב אותו בפיצוי בגין עוגמת הנפש.  

כאמור, כבוד השופט אילן קיבל את טענות  משרד עורכי הדין בטש ושות' וציין כי ביטול הסכם המייסדים בוטל כדין ואף פסק לטובת חברה את מירב הסעדים שהתבקשו בתביעה, כבוד השופט אילן אמנם דחה את הסעד המצהיר על העברת המניות מהנתבע לחברה אולם עניין זה טרם הוכרע סופית והוא נדון במסגרת ערעור  שהוגש ע"י משרד בטש ושות' בפני בית המשפט המחוזי.

בהודעת הערעור צוין בין השאר כי על ערכאת הערעור להתערב בממצאי פסק הדין של בית משפט השלוםולקבוע כי בנוסף, הנתבע לבדו אחראי גם לחוסר בקופה בסכום של 31,746 ש"ח ועליו להשיבו וכן להצהיר כי נוכח הפרתו היסודית של הסכם המייסדים מצד המשיב וביטולו כדין, כפי שנקבע בפסק הדין, הנתבע נעדר כל זכויות בחברה לרבות בעלות במניותיה וכל זכות נלווית.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של עו"ד יעקב בטש לחצו כאן