דמיינו גשר מתוח על-פני תהום, שאלמלא היה קיים, לא ניתן היה לחצות אותה בלא להסתכן בהתרסקות. הגשר הדמיוני הזה יכול לסייע בכל כך הרבה סכסוכים, ליישב מחלוקות בדרך פשוטה ומהירה, שגם תקל על הצדדים נפשית, גם תוביל לתוצאה המיטבית וגם, ולא פחות חשוב, תחסוך הרבה זמן וכסף. הנה המדריך שהכנתי בנושא. 

אז מהו הגשר הדמיוני הזה? זהו הליך הגישור. בהליך זה, בסיוע של מגשר, תוכלו לעבור מעל התהום בקלות וביעילות באופן שאתם תקבעו איזה מבנה יהיה לגשר.

עורך הדין רון מיור: (צילום: יח''צ)
עורך הדין רון מיור: (צילום: יח''צ)

איך זה עובד?
המגשר ייפגש עם שני הצדדים יחד, ישמע את הטענות שלהם ולאחר מכן ייפגש עם כל צד בנפרד. הצדדים יעדכנו את המגשר בטענות, בצרכים וברצונות שלהם מסיום הסכסוך. לאחר מכן, בפגישות הבאות, יסייע המגשר לצדדים בהגעה לפתרון מוסכם לטענות שעלו. 

יתרונות רבים לגישור
לו התבקשתי להגדיר במספר מילים מהו גישור, הייתי אומר שמדובר במציאת פתרונות יצירתיים לסיומו של סכסוך. פתרונות שכאלה אינם זמינים בבתי המשפט. בבית המשפט שומע השופט את הצדדים ומחליט כראות עיניו ועל פי הדין. בגישור, הצדדים מלווים במגשר, מורה הדרך שלהם למציאת נתיב האמצע שיוביל לפתרון הבעיה. 

הגישור הוא הליך וולונטארי. שלא כמו בבית המשפט שם לא ניתן לנטוש את ההליך באמצע, בהליך הגישור תוכלו לפרוש בכל שלב ומכל סיבה שהיא. אין צורך במתן הסבר וזכותו של כל צד להחליט שהגישור לא מתאים לו. 

יתרון נוסף וברור של הליך הגישור הוא חיסכון. חיסכון בזמן, בכסף, בעצבים. פנייה לבית המשפט, ייצוג משפטי, ניהול הליכים וערעורים לערכאות שונות גוזלים עולים הרבה כסף וגוזלים זמן יקר. אם יש דרך לחסוך אז למה לא?

סודיות וחיסון
העובדה כי מדובר בהליך סודי מהווה גם היא יתרון. למשל, בתרחיש שבו נכשל הגישור, על המגשר להודיע לבית המשפט כי הגישור לא צלח. וזהו. אף לא מילה אחת נוספת. אף לא רמז למי לדעתו "אשם" בכך שהגישור לא צלח.

במידה ויחזור הדיון בסכסוך לבית המשפט, גם אז יש חיסיון על מה שנאמר במסגרת הגישור. אסור על הצדדים לפרט לשופט את פרטי הגישור ומידע ממנו אינו קביל בבית המשפט.

משרד עו"ד רון מיור הינו משרד בוטיק בעל ותק של כ-30 שנה שבראשו עומד עו"ד רון מיור. עו"ד רון מיור הוא מומחה לדיני משפחה שהגיע מתחום הליטיגציה המסחרית. עבודתו וניסיונו כמגשר מוסמך, עם התמחות מיוחדת בגישור משפחה, מהווה ערך מוסף למשרד. דרך הגישור מציע עו"ד מאיור ללקוחותיו פתרונות יצירתיים בניסיון לפתור סכסוכים ומחלוקות. הבנת המארג שהוביל למחלוקת – בצד היכולת המשפטית, יחד, הם מהווים את הנוסחה המנצחת המיושמת בהצלחה עבור לקוחות המשרד, גברים ונשים כאחד. זאת, אם באולם בית המשפט, ואם סביב שולחן הגישור.

משרד עו"ד מיור מתאפיין במקצוענות, יצירתיות, אסרטיביות וטיפול אישי, תוך בחירת המתווה המתאים ביותר לצרכיו האמיתיים של לקוחותיו – בכול מקרה ומקרה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של עו"ד רן מיור לחצו כאן
לביקור בעמוד הפייסבוק של עו"ד רן מיור לחצו כאן