כתב אישום בגין סחר בסמים מסוכנים, מסוג קוקאין, הוגש בבית המשפט השלום בפתח תקווה נגד ארבעה צעירים, שני תושבי כפר קאסם ושני תושבי פתח תקווה, ביניהם צעיר בן 24 וצעירה בת 28, בגין עסקאות סמים שביצעו. במהלך העסקאות, מכרו סם מסוג קוקאין לשוטר סמוי.

מכתב האישום, אותה הגישה חטיבת התביעות של מרחב שרון במשטרה באמצעות עו"ד פקד טל חיים ניסינוב, עולה כי במועדים הרלוונטיים לכתב האישום הופעל השוטר א.ק כחלק מהפעילות של משטרת פתח תקווה למיגור פשיעה הסמים ותפיסת סוחרי סמים. באותה עת התגורר תושב כפר קאסם ותושבת פתח תקווה שהיו בני זוג בדירה אחת ברחוב חיים עוזר שבמרכז העיר, ומשם ביצעו עסקאות סמים.

הנאשמים החזיקו במספר טלפונים ניידים, עשו שימוש באפליקציית ווטצאפ, וכשלקוח התקשר אליהם ביקשו ממנו שישלח את תמונתו על מנת לנהל איתו את השיחה באפליקציה. ב-1 ביוני, 2022, התקשר השוטר אל הנאשם המרכזי הישאם אבו צעלוק, בן ה-34 מכפר קאסם, וביקש לרכוש ממנו סמים בסכום של 200 שקלים.

סמים שנתפסו על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)
סמים שנתפסו על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שעבר את מבחן הבדיקה, עת שלח את תמונתו לנאשם בווטצאפ, תיאמו השניים להגיע לרחוב אורולוב 28, ומשם נסעו יחד עם הנאשמת לי סנגו, לביתם של השניים ברחוב חיים עוזר. בדרך התקשר הנאשם צעלוק, לנאשם נוסף, שלעיתים התגורר איתם בדירה, וזה הוריד להם את הסמים במשקל של 0.2399 גרם קוקאין, שנמסרו לשוטר הסמוי בתמורה לתשלום במזומן.

שעות אחדות לאחר מכן, יצר השוטר קשר בשנית עם הנאשם, אלא שהפעם הייתה זו הנאשמת סנגו שהגיעה אל השוטר הסמוי , ומסרה לו סמים מסוג קוקאין במשקל 0.75 גרם. זאת, בתמורה לתשלום על סך 1,200 שקלים שמסר לה השוטר. בו במקום דיווח השוטר הסמוי לשוטרים אחרים שהיו בסביבתו, כי ביצע את עסקת הסמים ואלו ניגשו למסעדה הפועלת בסמיכות, ושם שהו באותה שעה שני נאשמים נוספים שהחלו לקרוא "משטרה משטרה". 

באותה עת, כך נטען בכתב האישום, השליך אחד הנאשמים שלוש שקיות שהכילו סם מסוג קוקאין במשקל 2.54 גרם נטו וכן סכין שהחזיק ברשותו. הנאשם כאמור החזיק על גופו סמים מסוג קוקאין במשקל 10.09 גרם וכן 1,201 שקלים. כל הנאשמים נעצרו בו במקום, ובתום חקירה מהירה הוגש נגדם כאמור כתב אישום המייחס להם עבירות של יצוא ,יבוא , מסחר והספקה של סמים מסוכנים וכן החזקה/שימוש בסמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית.