על פי המכתב אותו שלח עו"ד דסה למנכ"ל הביטוח הלאומי  ומנהלת מחלקת וועדות רפואיות, מרשו נפגע בתאונת עבודה והוועדה לטענת עו"ד דסה השפילה את מרשו וציינה שקרים בפרוטוקול. במסגרת דרג ראשון הוועדה קבעה לו 20% נכות נפשית, 5% נכות ראמוטולוגית ובנוסף קבעה כי לא נותרה לו נכות בתחום האורטופדי והנוירולוגי. על החלטה זו הגיש עו"ד דסה ערר וראמוטולוג בדק אותו וקבע כי נותרה לו נכות בשיעור 15%. 

עו"ד דסה ציין במכתבו כי הוא הגיע עם מרשו לוועדה בכדי לטעון את טענותיו ומהרגע הראשון התייחסו חברי הוועדה בתוקפנות ועויינות כלפי מרשו. "מהרגע הראשון היתה תחושה לא נעימה והיחס היה כאילו הנבדק גונב משהו או עובר על החוק. בפרק הבדיקה בפרוטוקול נרשם " יושב מול הוועדה תוך הנעה מלאה של הצוואר במלוא טווחי התנועה וכיפוף של הגב באופן מלא ביחס לפרקי הירכיים".

עורך הדין אלי דסה (צילום: דור סבג)
עורך הדין אלי דסה (צילום: דור סבג)

כיצד יתכן שמרשי הזיז את הצוואר כשישב מול חברי הוועדה? הוועדה ישבה מולו והח״מ לצידו והח״מ הוא זה שטען ודיבר ולא היה צורך להזיז את הצוואר או את הגב בטח שלא כשיושבים מול חברי הוועדה", כתב עו"ד דסה במכתב והוסיף: "הממצאים של הוועדה הם חריגים וזועקים לשמיים. אין כל תחושת אמון בהחלטות מסוג זה ומעבר לכל זועקת תחושת העלבון וההשפלה של התובע שמצבו הנפשי כה חמור והתנהלות מסוג זה בוודאי שלא תורמת לכך.

חשוב לציין, כי התובע נזקק לטיפול רפואי בבית החולים לאחר הבדיקה שעבר וזאת מחמת הבדיקה! יעלה על הדעת שוועדה רפואית תכאיב עד כדי הצדקה לטיפול רפואי בבית חולים??? הפעם נחצו קווים אדומים".

בסיום מכתב עו"ד דסה ביקש לקבל את הקלטת הוועדה וזאת על מנת לתמוך את הטענה כי הפרוטוקול אינו משקף כלל את מה שאירע בתוך החדר. בימים האחרונים הוא כאמור קיבל תשובה מהביטוח הלאומי כי בשל תקלה טכנית הועדה לא הוקלטה ולעניין התלונה ניתן לפנות לרופאת המחוז.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לפרטים נוספים על עו"ד אלי דסה לחצו כאן