מוכרת בחנות, נערה כבת 15, תפוצה ב-13 אלף שקלים, בעקבות הטרדה מינית שעברה על ידי אחד העובדים בחנות. רק לאחר שפוטרה ללא שימוע, פנתה העובדת לעו"ד עמיר אושפיז וזה הגיע להסדר עם בעלי החנות שיפצו את הנערה.

המדובר בעובדת שעבדה כחצי שנה כמוכרת בחנות באזור המרכז. במהלך עבודתה, החל להטריד אותה אחד העובדים בחנות שמבוגר ממנה בהרבה מאד שנים ובין השאר שאל אותה האם שכבה עם החבר שלה והוסיף שיש לה גוף יפה. במועד אחר נצמד אליה ולחש לה "איך התגעגעתי אליך, איזה גוף יפה יש לך", באותה הזדמנות גם חיבק אותה ונשק על ראשה. 

עורך הדין עמיר אושפיז (צילום: יח''צ)
עורך הדין עמיר אושפיז (צילום: יח''צ)

רק לאחר שנוצר מצב בו לכאורה העובדת פוטרה ללא שימוע, היא חשפה בפני האם את שעבר עליה בחנות וזאת פנתה למנהלת של הנערה שהתחייבה לטפל בנושא, זאת לאחר שהתברר כי בזמן אמת הנערה שלחה לאותה מנהלת הודעות במסגרתן ציינה בין היתר שאותו עובד מטריד אותה אך היא לא עשתה דבר. גם המנהל של החנות עודכן בנושא והתחייב אף הוא לטפל בכך.

במקביל לפניית האם לחנות היא פנתה לעו"ד עמיר אושפיז ששלח מכתב התראה לחנות בו טען בין היתר כי הנושא לא טופל כמו שצריך ולמרות שמצד המעסיק הועלו טענות ולפיהן בוצע בירור כדין  של המקרה כולל מול העובד אשר הכחיש את טענות הנערה, המעסיק הסיק מסקנות, הבין שהיו כשלים באופן ההתנהלות הכולל מבחינת הנהלים ולאחר הליך משא ומתן, נחתם הסדר במסגרתו ישלם המעסיק לנערה פיצוי של  13 אלף שקלים.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il