בשבוע הבא יתחיל החופש הגדול, וכמו מרבית ההורים בישראל (אם הילדים שלכם בגיל המתאים) בטח גם אתם מחפשים אחר מסגרות הקיץ - הקייטנות. בימינו יש שפע של מבחר - קייטנת מדעים, קייטנת התעמלות, רכיבה על סוסים, ים או לונה פארק. המבחר גדול ואתם משווים גם מחירים וכמה יעלה לכם. אבל לפני כל אלה שכחתם דבר אחר חשוב - הביטוח לילדים שלכם. עליכם לוודא שהקייטנה שבחרתם הינה חוקית ושהילדים מבוטחים כראוי. 

עורך הדין אלי דסה (צילום: דור סבג)
עורך הדין אלי דסה (צילום: דור סבג)

תקינות ורישיון
לפני שאתם רושמים את הילדים לקייטנה ודאו כי מפעיליה מחזיקים ברישיון ממשרד החינוך. כל קייטנה צריכה לקבל אישור בטיחות על תקינות המבנים והמתקנים ועל מנהליה להחזיק ציוד עזרה ראשונה וגלאי עשן. חשוב לוודא כי הצוות הוכשר בעזרה ראשונה בסיסית. 

ביטוח
בטרם ההרשמה לקייטנה בדקו האם יש ביטוח לילדים במהלך ימי הקייטנה ומה הוא כולל. ישנן קייטנות המציעות פעילות שעשויה להיות מסוכנת או להוביל לפציעות כמו רכיבה על סוסים, שחייה בים או בבריכה וכן הלאה, ויש לוודא כי הביטוח כולל את סוגי הפעילות האלו. עליכם גם לבדוק שהביטוח כולל את הדרך של הילד לקייטנה וחזרה לביתו, למקרה שתתרחש תאונה או מקרה פציעה בזמן הזה.
 
יש הבדלים בין פוליסות הביטוח השונות, ואלו עלולים להוות גורם משמעותי במידה ותצטרכו להפעילו. הכיסוי הביטוחי הרלוונטי לקייטנות הוא ביטוח לנזקי גוף במסגרת כיסוי צד ג'.
 
זכרו כי גם ההורים בעצמם יכולים לבטח את הילדים בפוליסת תאונות אישיות המכסה אותם בכל שעות היום ובכל ימות השבוע. גובה הפיצוי הוא בהתאם לכיסוי שנרכש בפוליסה. 

הילד נפצע בקייטנה? מה עושים? 
במקרה של פציעה שהתרחשה בשל רשלנות של צוות הקייטנה או בשל ליקוי בטיחותי כמו ציוד שבור, טביעה בשל היעדר משגיחים וכן הלאה, עליכם לתבוע נזיקין מחברת הביטוח של הקייטנה. במידה ואין חשיבות לאופן בו ארעה התאונה או מי אשם בה, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת תלמידים לאורך שנת הלימודים. בתביעה זו תוכלו לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לכם בעקבות הפציעה. במקרים רלוונטיים ניתן להגיש תביעה נגד שתי חברות הביטוח הללו.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לפרטים נוספים על עו"ד אלי דסה לחצו כאן