לבית המשפט לענייני משפחה הוגשה תביעה של גבר נגד גרושתו, שלאחר גירושיהם וחתימה על הסכם גירושין ונספח להסכם, הוא גילה שהוא אינו אביה של הבת. באמצעות עו"ד מיכל אופיר הוא תבע את ביטול האבהות, ביטול ההסכם ונספחו, וכן הוגשה תביעה נזיקית בגין הונאת אבהות, שכן לתובע נגרמו נזקים ממוניים ונפשיים בעקבות המקרה. 

מדובר על גבר ואישה שנישאו בנישואין אזרחיים לפני מספר שנים. במהלך הנישואין נכנסה האישה להריון, וכמה חודשים לאחר מכן ביקשה להתגרש. את הסכם הגירושין ערכה עו"ד מטעמה, ובמסגרתו קיבלו האישה והתינוקת זכות מגורים עד גיל 18. לאחר מכן ערכו נספח להסכם במסגרתו העביר האיש לאישה את הדירה, על מנת לתת לקטינה מקום מגורים קבוע.

מהתביעה שהגישה עו"ד אופיר עולה כי לימים נודע לאיש כי הוא אינו אביה של הקטינה, וכי לאישה היה רומן עם אזרח מחו"ל ממנו נכנסה להריון . האיש תבע את ביטול אבהות, במסגרתה התברר כי הוא אינו אביה של הקטינה, זאת לאחר שערך בדיקת אבהות (האיש לא יהודי ולכן אין חשש לממזרות) ואבהותו בוטלה.

עורכת הדין מיכל אופיר (צילום: יח''צ)
עורכת הדין מיכל אופיר (צילום: יח''צ)

כעת, מבקש התובע, באמצעות עו"ד אופיר, לבטל את ההסכם ואת נספחו שכן, בשני ההסכמים נפלו פגמים רבים בכריתתם לרבות עושק, הטעייה, טעות וחוסר תום לב של הנתבעת תוך ניצול רגשותיו האבהיים של התובע כלפיי הקטינה שלצערו התברר כי איננה בתו.

עוד טוען התובע כי הנתבעת דרשה ממנו להתגרש בעת שהייתה בהריון. הנתבעת גרמה לו להאמין כי הוא אבי הקטינה העומדת להיוולד ולכן חתם על ההסכם, לא לפני שאיימה עליו כי אם לא יחתום על ההסכם, היא תפיל את העובר שברחמה.

ההסכם נחתם לאחר שהנתבעת גילתה כי נקלטה להריון מהבחור עמו קיימה קשר רומנטי לרבות יחסי אישות, אך בחרה להמשיך ולהעמיד פנים כי הקטינה היא בתו. בכך הוליכה אותו שולל והונתה אותו, תוך יצירת "מצג שווא" כאילו המדובר בהסכם לטובת בתו הקטינה.

עוד צוין  בכתבי הטענות כי טענת הנתבעת שלא ידעה שהקטינה איננה בתו של התובע בעת החתימה על ההסכם ונספחו  אינם עולים בקנה אחד עם דבריה שנאמרו במסגרת שיחת הטלפון בין הצדדים, במסגרתה אמרה לתובע כי האב הביולוגי נטש אותה ואת הקטינה כשהיא נכנסה להיריון, זאת לאחר שהנתבעת אמרה לו כי מדובר בילדתו הביולוגית, והיא הודתה כי ידעה בעת הכניסה להריון כי אביה הביולוגי של הקטינה הוא הגבר האחר.

התובע, באמצעות עו"ד אופיר, טוען כי לאחר שגילה באמצעות הפייסבוק כי הקטינה איננה שלו, שכן לנתבעת לא היה היושר לספר לו על כך שהקטינה איננה בתו, הוא עבר תקופה קשה מאוד. הוא התגורר אצל חבריו ולא הצליח להחזיק במקום עבודה אחד לתקופה ארוכה ובנוסף, לא הצליח לתחזק מערכות יחסים.  

מנגד, הנתבעת חיה הנתבעת חיי משפחה עם אבי בתה הביולוגית והקטינה. הנתבע כאב את אובדן בתו, ובעקבות זאת אף עבר טיפול פסיכולוגי. עו"ד אופיר טוענת כי יש לבטל את ההסכם ונספחו בשל פגמים רבים שנפלו בכריתתם לרבות עושק, הטעייה , טעות וחוסר תום הלב של הנתבע, ובנוסף, יש לפצות את האיש בגין נזקיו הנפשיים והרכושיים בעקבות הונאת האבהות. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד מיכל אופיר שלחו וואטצאפ