עונש המוות על הישראלית שהסתבכה באיחוד האמירויות, פידא כיואן, הומר היום (חמישי) לעונש מאסר עולם. כך נמסר לעורכי הדין שלה תמי אולמן, מרדכי ציבין ושאדי סרוג'י. זאת, לאחר שנתפסה לפני כשלושה חודשים באבו דאבי עם חצי ק"ג קוקאין. לצד זאת, האישומים בגינם הורשעה הם הבאת סמים מתוך כוונה לסחור, וקידום יבוא מתוך כוונה לסחור.

לפני כשבועיים ביטל בית המשפט לערעורים באבו דאבי את גזר דין המוות של בת ה-40 שהואשמה בעבירות סמים. סניגוריה בירכו על ההחלטה: "יש צדק במערכת המשפט המתקדמת באמירויות. החלטה אנושית, וצודקת".
 
כיואן, תושבת חיפה, נסעה לאבו דאבי לפני כשנה בעקבות הזמנה של מכר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה בתחום הגרפיקה. כשבוע לאחר הגעתה, התבצע בדירה חיפוש ונמצאו כמויות של קוקאין למסחר.

עו''ד מרדכי ציבין המייצג את הישראלית בדיון גזר הדין (צילום: ללא)
עו''ד מרדכי ציבין המייצג את הישראלית בדיון גזר הדין (צילום: ללא)

בדיון קודם בנוגע לגזר דינה של כיואן, נודע כי הישראלית הופללה על ידי סוכן משטרתי. זאת, לאחר שבחקירה סמויה במשטרה באיחוד האמירויות נאסף מידע מודיעיני על גורם בחו"ל המארגן כנופיות לסחר בסמים במדינה. בערב 4 במרץ 2021, מול מגדלי המגורים והמלונות "אורה הארבור" ברובע המרינה של דובאי, הסוכן הסמוי המתין לכיואן בטענה כי הוא מעוניין לקנות סמים, ועצר אותה בתום העסקה.

לאחר מעצרה נעשה חיפוש ברכבה של כיואן, שם נמצאו קבלות על העברת כספים לאישה בארצות הברית בסכום של כ-17 אלף שקלים. אחיה של פידא מכחיש את ההאשמות וטוען כי התעללו והרביצו לה כדי שתודה בהאשמות. "נתנו לה מכות כדי שתגיד דברים שלא עשתה, בגלל המכות היא הודתה", אמר. לטענתו, אדם זר נתן לה את התיק עם הסמים. "היא לא כזאת", הוסיפה דודתה.

את כיואן ייצג עו"ד מרדכי ציבין, המתמחה בייצוג אסירים ישראלים בחו"ל וערבים מארצות אויב, בענייני אינטרפול והסגרות בינ"ל.