פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (שלישי) לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר את ניסו שחם ממאסר. 

המדינה טוענת בעתירה, כי שחם אינו ראוי לשחרור מוקדם וכי מסוכנותו עדיין עומדת בעינה. לפי העתירה ניסו שחם לא לקח אחריות על מעשיו ואינו רואה פגם בהם, וגם נזקקותו הטיפולית הלכאורית אינה כנה. "החלטת הוועדה במקרה זה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, המחייב התערבות שיפוטית בה". בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד צביקה אברמוביץ נתכב בנוסף כי "נפלו טעויות קשות בהחלטת הועדה, הן במישור המקדמי של בחינת לקיחת האחריות מצד שחם והאופן שבו הועדה פרשה זאת, והן במישור המהותי של ניתוח הנזקקות הטיפולית מצד שחם". 

כזכור בשבוע שעבר ועדת השחרורים הורתה על שחרורו המוקדם של שחם שנידון ל-10 חודשים מאסר בפועל לאחר שהורשע בעבירות מרמה והפרת אימונים, מעשה מגונה והטרדה מינית. פרקליטת מחוז צפון בפרקליטות המדינה, עו"ד אילנה ירושלמי, אמרה בריאיון ל'מעריב' כי "ההתנהגות שלו הייתה טובה בכלא ולא היו בעיות משמעת, וגורמי הטיפול לא התנגדו לשחרור שלו, אבל לנוכח ההתייחסות שלו לעבירות שהוא ביצע ומידת לקיחת האחריות, אנו טענו שלדעתנו עדיין נשקף ממנו סיכון לציבור".

"העמדה שלנו לא התקבלה, ואנחנו צריכים לבדוק את ההחלטה ולבחון אם אנחנו יכולים לעתור, כי כאמור אנחנו צריכים לטעון שהחלטת הוועדה חורגת מהסביר באופן קיצוני. בימים הקרובים נקבל החלטה בעניין. צריך לראות אם ההחלטה חורגת מהסביר. זה לא יכול לבוא מהבטן, זה צריך לבוא מהמבחנים שנקבעו בחוק ובפסיקה".

מעו״ד חן מאירי, המייצגת את ניסו שחם, נמסר בתגובה: "בכל שלב הוצע למרשי לרצות מאסר בעבודות שירות והוא סירב. המדובר בעבירה חדשנית, בתיק ללא מתלוננות, שבו נפגעות העבירה אף מנהלות תביעת ענק נגד מח״ש. צר לי שהפרקליטות הולכת שבויה אחר דעת קהל מבלי להתייחס לפרמטרים הקבועים בחוק, שמהם עולה בבירור שמרשי לא רק ראוי לשחרור, אלא שמלכתחילה מאסרו נולד בחטא היוהרה של המחלקה לחקירות שוטרים, ותו לא".