בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את אורטל בנימין ורינת ינקו, ששימשו כסייעות ב"גן של סיגל" בעבירות של התעללות פיזית ונפשית בקטינים, תקיפה הגורמת חבלה ותקיפה סתם. השתיים הורשעו ב-158 אירועי תקיפה והתעללות ב-27 פעוטות, בתקופה של שלושה שבועות בלבד.

הפרשה התפוצצה באוגוסט 2020, עם תיעודים קשים של מכות, הרעבות, הטחות, בעיטות, האבסות, כיסוי פעוטות עם שמיכות מעל הראש, משיכות בזרועות ועוד. כזכור, בבית משפט השלום מתנהל הליך הוכחות בעניינן של בעלת הגן והגננת סיגל אדהמי ושלוש הסייעות הנוספות.

בתום הדיון, מסרו עו"ד אפרת רותם וצופייה טייץ: "בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות שלאור התנהלות השיטתית של הנאשמות וההתנהגות האלימה אותה הפעילו כלפי הילדים יש להרשיע אותן גם בהתעללות פיזית וגם בהתעללות נפשית. בית המשפט הרשיע את הנאשמות בהתעללות נפשית לא רק כלפי אותם הפעוטות שהופעלה כנגדם האלימות אלא גם כלפי הפעוטות אשר ספגו את האווירה בגן ונאלצו לצפות באותם המעשים".

"הרשעה זו הינה חלק מהמאבק הבלתי מתפשר של הפרקליטות למיגור האלימות המופעלת כנגד חסרי הישע על ידי מי שאמון על שלומם וביטחונם. הפרקליטות תמשיך לשמש כפה ומגן לאותם הקטינים אשר אינם יכולים להגן על עצמם ונאלצים להתמודד עם אלימות והתעללות במקום בו הם אמורים להיות מוגנים. אנו מקווים שהכרעה זו תהווה אזהרה ברורה לכל אותם צוותים החושבים לפגוע באותם ילדים, אשר אינם יכולים להגן על עצמם ונתונים לחסדיהם של הצוות החינוכי", הוסיפו.

אחת האמהות, אמרה לאחר גזר הדין: "אנחנו נרגשים, בסערת רגשות מטורפת. אחרי שנתיים של מאבק, של בכי ושל כאב אני יכולה להגיד שסוף סוף אנחנו יוצאים עם שמחה בלב. שאנחנו נקבל את הצדק שלנו, וזה פשוט לא יאומן כמה קשה היה בפנים, לשמוע סעיף סעיף, שמענו את השופט רועד בקולו, נחנק מלשמוע את הסעיפים שהוא בעצמו מקריא. הוא תיאר את הסרטונים הקשים מנשוא".

"הגענו לשלב הסיכומים, הם קיבלו סעיפים חמורים על ההתעללות בילדים פיזית. המרגש ביותר הוא שהן כולן קיבלו את הסעיף על ההתעללות הנפשית, גם על הילדים שרק היו נוכחים בגן ונאלצו לצפות ולחוות את אווירת הפחד בגן", הוסיפה.