שופטת בית משפט השלום לתעבורה הסתפקה בעונש של"צ ופסילה של עשרה חודשים בלבד לנאשם שנתפס בפעם השלישית נוהג תחת השפעת סמים בכמות של 1,060 ML, זאת לאחר שהסנגור עו"ד יאיר בן שטרית, הגיע להסדר מקל עם התביעה לאחר שבתחילה דרשו עונש מאסר בפועל ופסילה ארוכה.

על פי כתב האישום מדובר בנאשם שנתפס נוהג תחת השפעת סמים, כאשר לחובתו היה מאסר על תנאי בגין 2 תיקים קודמים מהשנים האחרונות ובמקרה הנוכחי הוא היה צריך להישלח למאסר מאחורי סורג ובריח, כאשר בדרך כלל התביעה דורשת מאסר בפועל של 12 חודשים ופסילה של שנים. בפרט כשלחובתו של הנאשם מאסר על תנאי בגין שני תיקים מלפני מספר חודשים.

במשך מספר חודשים התנהל משא ומתן בין סנגורו של הנאשם עו"ד בן שטרית לבין התביעה, בא כוחו של הנאשם, סירב להצעה להסדר טיעון של פסילה ארוכה ומאסר בדרך של עבודות שירות, לאחר מכן הצדדים הופנו להליך גישור שם השופט הציע 36 חודשי פסילה ללא עבודות שירות וגם אז עו"ד בן שטרית לא הסכים לעמדת הגישור ולעונש שהוצע. התיק המשיך להתנהל עד שלבסוף הצליח ב"כ של הנאשם עו"ד יאיר בן שטרית לשכנע את התביעה לענישה מקלה בנסיבות העניין והראיות בתיק. 

השופטת שקיבלה את הסדר הטיעון ציינה בהחלטתה כי לנאשם ותק נהיגה משנת 2013 , לחובתו 2 הרשעות קודמות, כולל עבירות דומות ועל כן יש להטיל עונש מרתיע, בשים לב בין היתר, לקיומו של רכיב מאסר מותנה בר הפעלה, שלא הרתיע את הנאשם מלחזור ולבצע את העבירה, אולם, הצדדים הגיעו להסדר לעניין העונש, ובית המשפט יכבדו לאחר לבטים.

סנגורו של הנאשם, עו"ד יאיר בן שטרית, מסר בתגובה: "אני מברך את החלטת בית המשפט ועמדת התביעה. יובהר, כי מדובר בנהיגה תחת השפעת סמים בפעם השלישית, כאשר לחובתו של מרשי מאסר על תנאי בגין תיקים קודמים. מתחם העונש במקרים דומים כולל מאסר בפועל ופסילה למשך שנים. אני שמח שנמנע ממרשי עונש קשה הן מאסר והן פסילה, מה שלבסוף הסתיים בענישה מקלה מאד".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il