דיני פירוק חברות עוסקים בסיום חייהן של חברות, דרך חלוקת הנכסים לזכאים וחיסול החברה כאישיות משפטית נפרדת. במידה ועברתם הליך דומה או שמעתם מחברים או בני משפחה, אזי אתם יודעים כי לרוב מדובר בהליך הכולל לא מעט בירוקרטיה ופרוצדורות שונות שאורכות זמן. האם ניתן לבצע את ההליך ביעילות גדולה יותר? התשובה היא כן ועל  כך במאמר זה. 

פירוק חברות יכול להתבצע ברצון או שלא ברצון. כשההליך נעשה שלא ברצון, הוא נעשה במרבית המקרים על רקע חדלות פירעון של החברה ואי אי יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות. ועל כן, מטרתו של ההליך היא לנצל את הנכסים והמשאבים הכלכליים שעדיין נמצאים ברשות החברה על מנת לכסות את חובותיה עד שניתן. על כן ממנה ביהמ"ש בעל תפקיד כדי שיפעל למיצוי קופת הנושים ותשלום חובות החברה. פעילותו, כמו גם ההתנהלות בבתי המשפט, עשויים לקחת זמן רב, ואף שנים. בסופו של הליך הפירוק, בהתאם לקביעתו שלביהמ"ש, יוצא לתאגיד צו חיסול.

ירון קצירי (צילום: עידו כהן)
ירון קצירי (צילום: עידו כהן)

במצב של פירוק מרצון, מצב בו בעלי החברה מבקשים לחסלה מסיבות שונות, ניתן לבצע את ההליך ביעילות זמן גדולה יותר, ואפילו במספר חודשים בהליך מזורז במקרים מסוימים.  

כדי לפנות להליך הפירוק המזורז, עליכם לעמוד במספר תנאים. ראשית, כניסה להליך הפירוק נעשית מרצון ובהסכמה של כל בעלי המניות.

מדובר בהליך שבו החברה היא האקטיבית. ניתן לגשת להליך מזורז ככל ולחברה אין חובות כלפי צד ג׳ (למעט חובות אגרה), כלומר שאין לה שעבודים פעילים ואין נכסים או התחייבויות לחברה.

במידה ואתם עונים על הקריטריונים להליך הפירוק המזורז, תוכלו לפרק את החברה במהלך תקופה קצרה של בין 3-4 חודשים. 

איך מבצעים הליך מזורז של פירוק חברה?
במידה ואתם מתאימים לתנאי ההליך המזורז, כדאי שתיצרו קשר עם עורך דין המתאים והבקיא בהליכי פירוק חברות שילוו אתכם לכל אורך התהליך בצורה הדוקה. כך תוכלו לוודא כי אתם מבצעים את הפעולות בצורה המקצועית והנכונה ביותר וכי אינכם משאירים מוקשים פנויים בשטח. במסגרת ההליך תתבקשו למלא טפסים שונים, לשגרם לרשם החברות בפרק זמן קבוע מראש ולאחר מכן תתבקשו לשלם על אגרת הפרסום ברשומות. 

בהתאם  לכך, ולאחר הפרסום ברשומות, ינפיק עבורכם רשם החברות אישור על הליך הפירוק. מכאן והלאה תצטרכו למלא טפסים נוספים, להגיש דוח מפרק ולפעול אחר ההנחיות שתתבקשו. שימו לב שבהליך המהיר לפירוק חברה לוח הזמנים הוא קצר וצפוף ועליכם לעמוד בו, על כל הדרישות מכם.  וכאן בדיוק אנחנו נכנסים לסיפור כדי לסייע לכם לעבור את ההליך הזה בלי טעויות מיותרות. 

מי אנחנו?
חברת ליגלי מחלוצי חברות הליגל-טק בישראל, ונחשבת כיום למשרד עורכי דין המוביל בישראל לפירוק חברות מרצון. החברה הקימה פלטפורמה נוחה ומתקדמת להנגשת שירותים משפטיים ובפרט הליכי פירוק חברות מרצון במספר דקות בלבד. זאת, במטרה לחסוך לכם זמן מיותר בבירוקרטיה מסורבלת ובהתנהלות מול גורמים ממשלתיים ולהקל על חיי הלקוחות בביצוע הפעולות.

החברה מתמחה בהליכי פירוק חברות ומסייעת מידי שנה למאות חברות בתהליכים אלו. זו כיום הפלטפורמה המתקדמת והמובילה בתחום פירוקי חברות שיכולה לחסוך זמן יקר ועלויות כספיות רבות ללקוח. 

למידע נוסף בקרו באתר החברה: לחצו כאן

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il