הרכב שופטי בית המשפט המחוזי, דחו ערעור שהגישה המדינה על גזר דין מקל של 350 שעות של"צ וקנס של 50 אלף שקלים על נאשם שהורשע בעבירות מס חמורות לאחר שהשתמש בחשבוניות מעל 2 מיליון שקלים. ההרכב קיבל את טענת הסנגור עו"ד אלי סרור כי מרשו הפך להיות אדם הנוהג באופן נורמטיבי ולא נפתח נגדו מאז המקרה שום תיק פלילי.

על פי כתב האישום, הנאשם ביצע את העבירות במשך מספר שנים, לאחר שנרשם כעוסק מורשה במסגרת עיסוקו בתחום השיפוצים. במהלך התקופה, בכוונה להתחמק מתשלומי מס, דיווח הנאשם דיווח כוזב על הוצאות בסך 1,931,856.60 שקלים, באמצעות 110 מסמכי חשבוניות מס, הנחזים כמעידים על הוצאות העסק, כשבפועל לא ביצע את עסקאות המסמכים הכוזבים.

המחדלים בתיק הוסרו עוד בטרם הגשת כתב האישום והנאשם נשלח לבחינה אצל הממונה לעבודות שירות ותסקיר קצין מבחן. התסקיר קבע תוצאה חריגה לטובה והמליץ, על עונש של של"צ ולא עבודות שירות. הסנגור עו"ד אלי סרור הוסיף וטען כי מרשו הינו אדם נורמטיבי כעת ולא עבר כל עבירה מאז המקרה ושופטת בית משפט השלום בקריות קיבלה את טענות הסנגור ואימצה את ההמלצה, שנשענה על המתודה השיקומית, והוסיפה שיש למדינה עלויות גם לעונשים אז אין צורך והסתפקה כאמור בגזר דין מקל. 

המדינה לא ויתרה והגישה ערעור ועיכוב ביצוע לבית המשפט המחוזי ושם הרכב השופטים, למרות שציין כי מדובר בפסק דין חריג, דחה את ערעור המדינה ואף נזף בה שהעבירות נעברו לפני 10 שנים שזה לא סביר שכל כך הרבה זמן לחקירה והגשת כתב אישום. "בהביאנו בחשבון את האמור,  וכאשר במקרה שלפנינו המחדל הוסר וכאמור, המערער לא חזר לבצע עבירה כלשהי, הן בתחום המס והן בתחום אחר (עד כמה שהדבר ידוע) סבורים אנו כי הראיה השיקומית בה נקט בית משפט קמא משקפת את נסיבותיו המיוחדות של המקרה ובנסיבות אלו גם לא מצאנו עילה להתערב בגזר הדין, אשר ללא ספק הוא חריג".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לביקור באתר של עו"ד אלי סרור לחצו כאן