לבית משפט המחוזי, הוגשה על-ידי עוה"ד הלן דורפמן, תביעה לאכיפת ההסכם שנחתם בין הצדדים, זכרון דברים במסגרתו התחייבה המוכרת להשלים את עסקת מכירת זכויותיה לרוכש תמורת סכום מסוים, לאחר השלמת רישום הזכויות על שמה כיורשת של אמה המנוחה. 

לאור הימשכות הליכי רישום הזכויות ורצונו של הרוכש להתחיל בביצוע עבודות שיפוצים להתאמת הדירה למגוריו ולמגורי אישתו וילדיו, חתמו הצדדים, בנוסף לזכרון הדברים גם על הסכם שכירות, במסגרתו, חזרו הצדדים על התחייבותה של המוכרת להשלים את עסקת המכר, תוך שהרוכש משלם דמי שכירות, בנוסף לתמורה אותה התחייב לשלם בגין הדירה והכל, כאמור, על מנת לבצע שיפוצים בדירה ותחת התחייבותה של המוכרת כי תמכור לו את הזכויות. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד הלן דורפמן לחצו כאן

השנים חלפו, הרוכש השקיע כספים ומשאבים רבים בשיפוץ הדירה והכל בהסתמך על ההסכמות שבין הצדדים, אולם אז נודע לרוכש, כי המוכרת הסתירה ממנו את העובדה שהזכויות נרשמו על שמה, כלומר כי חלף המועד בו היה על הצדדים להשלים את העסקה, בהתאם לתנאים שפורטו בזכרון הדברים. 

הרוכש מיהר לפנות למוכרת אשר אז החלה להעלות מיני טענות תוך שהיא דוחה פעם אחר פעם את מועד החתימה על המסמכים הדרושים להשלמת העסקה. 

כאשר הזמן חלף והרוכש הבין כי המוכרת מנסה לחזור בה מהסכמות, פנה הרוכש לעו"ד הלן דורפמן, אשר כאמור הגישה תביעה לבית המשפט שם טענה בין היתר כי זיכרון הדברים והסכם השכירות, מהווים סיום של המו״מ שהתנהל בין הצדדים, דבר אשר ניתן אף ללמוד מן העובדה שכאמור, בתקופת הביניים ביצע שינויים והתאמות בדירה, תוך השקעת כספים בסכומים בלתי מבוטלים, וזאת בנוסף לתשלומים ששילם בגין שכירות הנכס.

במסגרת כתב התביעה טענה עוה"ד דורפמן כי אין ספק  שזיכרון הדברים והסכם השכירות שבא בעקבותיו יצרו קשר משפטי מחייב בין הצדדים, אותו הפרה המוכרת ברגל גסה ובחוסר תום לב משווע וכי על כן יש להורות על אכיפת ההסכמים שבין הצדדים, בדרך של מתן צו המורה למשיבה לבצע את כל הפעולות הדרושות לצורך אכיפת ההסכם.

תגובת עוה"ד דורפמן: "המוכרת ניסתה להעלות מיני טענות לפיהן לכאורה הרוכש הוא אשר הפר את ההסכמות שבין הצדדים, אלא, שבמסגרת חקירתה בפני בית המשפט, נאלצה זו להודות כי היא אשר ביקשה לחזור בה מההסכמות לאור עליית מחירי הדירות, אלא שבהתאם להוראות הדין, טענה זו יכולה לכל היותר לעלות לכדי טעות בכדאיות העסקה, אשר אינה מהווה עילה לביטול הסכם. 

הרוכש ורעייתו, עלו על דוכן העדים בדמעות וסיפרו כיצד הסתמכו על התחייבויותיה של המוכרת, חלמו בנו ושיפצו, לרבות במו ידיהם, את הדירה, הראו לילדיהם, אשר בינתיים נגררים בין שכירויות קצרות טווח, היכן יהיו ממוקמים החדרים והתייעצו עימם בנוגע לצבעים בהם יצבעו את הקירות. 

אלא שכל אלו לא הפריעו להתנהלותה חסרת תום הלב של המוכרת, אשר מבקשת לשפר את מצבה, תוך הפרת התחייבויותיה והפרת ההסכמות שבין הצדדים. 

כעת עומד התיק בפני הגשת סיכומי הצדדים ולאחר מכן לא יוותר לנו אלא להמתין להכרעת בית המשפט, אשר אנו סמוכים ובטוחים שתקיים את התחייבות המוכרת ותאכוף את שהוסכם בין הצדדים, תוך חיוב הנתבעת בהוצאות התביעה.

דורפמן הנר ושות' - עורכי דין וגישור | פל ים 2, בניין אשל, חיפה.
04-983422 | 052-5554546 | [email protected] 

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.