שופטת בית הדין לעבודה, הורתה לבעלי חברה לעבודות מתכת, לשלם לעובד החברה נתין זר מאריתראה שפוטר, סכום בסך כ-42 אלף שקלים כולל שכ"ט עו"ד, על תקופת עבודה של כשנה, זאת לאחר שקיבלה את התביעה שהוגשה על ידי עו"ד דוד בר חוה לתשלום פיצויי פיטורים ורכיבי שכר שונים שלא הועברו לו. למרות פסק הדין, עו"ד בר חוה מתעתד להגיש ערעור על ההחלטה שלא לחייב את בעלי החברה מאחר והרמת המסך לא פורשה נכון על ידי השופטת.

עורך הדין דוד בר חוה (צילום: יח''צ)
עורך הדין דוד בר חוה (צילום: יח''צ)

על פי התביעה, התובע עבד עבור הנתבעים במשך כשנה, חמישה ימים בשבוע, 11 שעות, ובימי שישי התובע עבד 6 שעות. לתובע שולם רק שכר בגין שעות העבודה בפועל, כמכפלה של השכר השעתי המוסכם ואילו בגין עבודה בשעות נוספות שולמו לתובע 30 שקלים לכל שעה נוספת. מלבד השכר, לא שולמו לתובע כל סכומים נוספים בגין זכויות המגיעות לעובד, כגון חופשה, הבראה, דמי חגים והחזר הוצאות נסיעה. התובע פנה אל בעל החברה בנושא אי הפקדות כספים לפיקדון עובדים זרים. כחודש לאחר פנייתו, התובע התבקש על ידו לעזוב את עבודתו. לטענת בא כוח התובע עו"ד בר חוה, מדובר בפיטורים ועל כן התובע היה זכאי לפיצויי פיטורים. 

על פי הטענה, התובע קיבל שכר הנופל משכר המינימום וגם לא שולם לו גמול עבור מלוא עבודתו בשעות נוספות. על כן נתבעו הפרשי שכר מינימום והפרשי שכר בגין עבודה בשעות נוספות וכן הפקדת חלקו של התובע לפיקדון דבר שלא נעשה וכן רכיבי שכר נוספים.

על פי התביעה, החומרה שבמקרה זה היא בפער העצום שבין תלוש המשכורת שקיבל העובד לבין משכורתו בפועל. המעסיק, כך התברר, הוסיף רכיבים בתלושי השכר של העובד כדי להונות את רשויות המס - לדוגמא העמיס המעסיק בתלוש השכר של העובד הוצאות רכב בסך אלפי שקלים אבל לא רק שהרכב שנמצא בתלוש לא שייך לעובד אלא לעובד אין אפילו רשיון.

מנגד נטען על ידי הנתבעים כי התובע נטש את מקום עבודתו מבלי להודיע ולאחר כחודש שב והודיע לנתבעת כי הוא עוזב. היינו, התובע התפטר מעבודתו. בנוסף, התובע אינו זכאי לפיצויי פיטורים גם מהסיבה שעבד בנתבעת פחות משנה אחת.

כאמור, השופטת קיבלה את רוב טענות עו"ד בר חוה ובין השאר, הורתה לחברה לשלם לעובד את חלק העובד לפיקדון, הפרשי שכר בגין גמול שעות נוספות, פדיון חופשה, דמי חגים וכן פיצויים. 

מאחר ולא קיבלה את הטענות על הרמת מסך, דהיינו לייחס את חובות ואחריות החברה לבעלי מניותיה מתעתד כאמור עו"ד בר חוה להגיש ערעור על פסק הדין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לביקור באתר של עו"ד דוד בר חוה לחצו כאן