שופטת בית משפט לענייני משפחה קבעה כי בעל הפסיד את זכות הראשונים שנתונה לו מתוקף חוק לרכוש את בית המגורים המשותף לפרודתו ולו, בהתמחרות מול אשתו, זאת לאחר שהתקבלה טענת באת כוח האישה, עו"ד סיון אלה לוי, שלא קיים את הוראות בית המשפט וחזר בו מהסכמה שנתן, מאחר ולטענתו שווי הנכס גדל משמעותית בתקופה האחרונה בהתאם לשינויים בשוק הנדל"ן. עוד הורתה השופטת כי ישלם 2,000 שקלים הוצאות משפט.

לפרטים נוספים אודות עו"ד סיון אלה לוי לחצו כאן

האישה הגישה בקשה לרכישת חלקו של האיש בדירת המגורים, לאחר שהפקידה המחאה בנקאית בסכום המהווה 5% ממחצית שווי הערכת הדירה ע"י השמאית, זאת בהתאם להסכמות הצדדים שקיבלו תוקף של החלטה, לפיהן תערך ביניהם התמחרות פנימית ביחס לדירת המגורים. מנגד, עמדה בקשתו של הבעל לחזור בו מהסכמתו לביצוע התמחרות פנימית ודרישתו למכור את הדירה בשוק החופשי, כאשר באי כוח הצדדים ינהלו את הליך המכירה ככונסות נכסים.

כל אחד מהצדדים הגיש תגובה לבקשה של הצד השני, בה חזר על הטענות שהועלו במסגרת הבקשה מטעמו. באת כוח האישה, עו"ד סיון אלה לוי, הוסיפה וטענה, בין היתר, כי לאיש היו 3 חודשים טרם הדיון לבדוק את מצב השוק, אולם הוא לא חלק על חוות הדעת אלא ביקש לרכוש את חלקה של האישה בהתאם לחוות הדעת הנ"ל. האיש טען, כי הוא אינו מקצוען וכי שינוי שוק הנדל"ן הינו בבחינת "כח עליון". עוד נטען, כי כל המתואר אודות מצב הילדים הינו שקר וכזב.

בסיכומו של דבר, קבעה השופטת כי לאישה תינתן הזכות לרכוש את הבית, בהתאם להערכת שמאי וללא כל התמחרות מול הבעל. "מתן האפשרות לאיש לחזור בו מהסכמתו, שקיבלה תוקף של החלטה, שעה שהאישה כבר שילמה את סכום המקדמה ונערכה לרכישת חלקו של האיש, מעקר את תחושת הביטחון הנלווית למתן החלטה שיפוטית, ובפרט כזו שניתנה על בסיס הסכמות הצדדים", כתבה השופטת.

עוד הוסיפה: "סבורה אני, כי התנהלות זו מצד האיש, אשר חוזר בו מהסכמות שקיבלו תוקף של החלטה, לאחר שהייתה הסתמכות של האישה, ואף דורש למכור את הדירה בהליכי כינוס, שכרוכים אף הם בהוצאות גבוהות עבור שני הצדדים, גובלת בחוסר תום לב".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד סיון אלה-לוי שלחו וואטסאפ

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).