בבית משפט לתביעות קטנות בקריות הוגשה לאחרונה תביעה על סך 10,000 ש"ח על ידי שני בגירים וקטין, שהזמינו טייק-אווי ממסעדת "מינה טומיי" בקריון בקרית ביאליק בעלות של 164 שקלים. אחרי שהגיעו לביתם בקרבת הקריון ואכלו שתי יחידות מהסושי, הבחינה תובעת אחת בתולעים חיות שזוחלות בסושי. התובעת סבלה מהקאות ובחילות מספר ימים. שני התובעים הנוספים טענו כי סבלו מספר ימים מבחילות הקאות וחוסר תאבון. 

אמנם, בית המשפט קבע כי מדובר בתולעים בגודל מזערי וקשה להבחין בהן בתוך שומשום שחור. לא הוצג אישור רפואי או חוות דעת רפואית הקושר את הנזקים הרפואיים לאכילת הסושי. עוד קבע בית המשפט כי אין ראיה על הנזקים הנטענים וכי מדובר בניסיון התעשרות שלא כדין תוך ניסיון לפגוע בנתבעת ועובדיה. מנהלי המסעדה החזירו את עלות הקניה התנצלו בפני התובעים ודיווחו לגורמים המתאימים. 

כמו כן, נקבע כי התובעת שהספיקה לאכול, תקבל פיצוי כספי של 1500 ש"ח ושניים נוספים יקבלו 500 ש"ח כל אחד. בנוסף הנתבעת תשלם 750 ש"ח הוצאות משפט ובסך הכל 3250 ש"ח והכל בתוך 30 יום אחרת ישלמו גם הפרשי הצמדה וריבית.

מקבוצת "מינה טומיי" נמסר בתגובה: "בראש ובראשונה אנו מתנצלים בפני האורחת שחוותה חוויה אשר לא מתאימה למותג המוביל ואף טופלה באופן אישי בזמן המקרה על ידי מנהלי המסעדה. המקרה הנקודתי אשר קרה בתקופת הקורונה לפני למעלה משנה הינו מקרה חריג מאוד שלא קרה בכל שנות פעילות המותג בישראל. הרשת חרטה על דגלה את עקרון האיכות ועל כך יעידו מאות אלפי לקוחותינו אשר מגיעים בכל חודש לאחת ממסעדות הקבוצה ברחבי ישראל. אנו מבטיחים להמשיך ולעשות הכל כדי שמקרים כאלו ודומים להם לא יקרו בשנית".