הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

מחלת הקרוהן הינה מחלה מעי דלקתית שעלולה לפגוע גם בכל רקמה אחרת במערכת העיכול. רבים אינם יודעים את אך לסובלים מהמחלה ישנם זכויות בביטוח הלאומי, על אף תופעות הלוואי הקשות של המחלה אין הביטוח הלאומי ממהר להכיר בלוקים במחלה זו.

לפרטים נוספים אודות עו"ד עדן חג'ג' לחצו כאן

המחלה מתבטאת בכך שהיא יוצרת דלקת כרונית אשר פוגעת ברירית של מערכת העיקול. כתוצאה מכך המטופלים סובלים סבל רב בדחיפות במתן צואה, כאבים ושריפה בבטן, פיסורות, טחורים, פיסטולות ועוד. בעקבות התסמינים של המחלה, המטופלים חוששים לאכול ובעקבות כך  הם מאבדים משקל רב, וחווים סחרחורות וחולשה. 

מדובר במחלה אשר אינה פשוטה כלל, מרבית מהלוקים במחלה מרגישים מדוכאים ומתוסכלים שכן בנוסף לכל התסמינים הגופניים אותם הם חווים, מתווספים אליהם פחדים לצאת עם חברים, חרדות לאכול במסעדה ובאופן כללי חרדה מקרבת אנשים וריחוק משירותים.

הקרב של הלוקים במחלת הקרוהן הוא גם נגד המל''ל, כיצד תגדילו את אחוזי הנכות? (צילום: Canva)
הקרב של הלוקים במחלת הקרוהן הוא גם נגד המל''ל, כיצד תגדילו את אחוזי הנכות? (צילום: Canva)

עורכת הדין חג'ג' ממשרד עורכי דין חג'ג' ושות' מספרת:
למשרדנו הגיעה לקוחה, אשר המחלה התפרצה לה בעקבות אירוע טראומתי מאוד שעבר עליה. מאז הייתה הלקוחה מאושפזת עשרות פעמים בבתי חולים, ההמוגלובין שלה צמח והיא ירדה כ 15 ק"ג ממשקלה. הלקוחה הלכה לבדה לביטוח הלאומי כאשר באמתחתה כל המסמכים הללו אך שם נתנו לה 20% נכות ושילחו אותה לדרכה. הלקוחה ערערה לבדה ושם השאירו את ה 20% על כנם ושינו זאת לנכות זמנית.

כאשר מצבה של הלקוחה לא השתנה לטובה ואף החמיר היא הגיעה למשרדנו. הכנו "ספר" של מסמכים אל מן תחילת פרוץ המחלה תוך צירוף כל המסמכים הרלוונטיים, וועדה רפואית ראשונה לא התרשמה מהממצאים ואנו עררנו לוועדת ערר. שם נתנו ללקוחה אחוזי נכות גבוהים אך המדובר בנכות זמנית. בתום התקופה שוב עשינו את התהליך, ושוב וועדה רפואית ראשונה לא "נפלה מן הכסא" לנוכח הממצאים "המפילים" וגם בפעם הזו לא וויתר משרדנו ונלחמנו ועררנו לוועדת ערר. 

בדיון בערר הצגנו לוועדה מדוע המדובר במקרה בו מחלת הקרוהן איננה מתכוונת "להיעלם", הצגנו לוועדה את הסבל של הלקוחה, את חוסר תפקודה החברתי והכללי, את הטיפולים אותם היא עוברת ועוד. לבסוף השתכנעה הוועדה וסוף כל סוף נקבעו אחוזי נכות. 

המוסד לביטוח הלאומי לא ממהר לאשר אחוזי נכות בגין מחלה קרוהן שכן מחלה זו הינה מחלה כרונית. הווה אומר – זו מחלה שאומנם תלווה את האדם למשך שארית חייו, אך ישנן תקופות בהן היא "רדומה". וישנן תקופות בהן היא "מתפרצת". בשל כך צריך לדעת היטב איך לפנות לביטוח הלאומי, במיוחד כאשר המדובר במחלות כרוניות, איך לבנות את התיק, מה ואיך לצרף ובמיוחד מה ואיך לומר, בשל כך כדאי ורצוי להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום. 

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר