יחידת הסייבר המשטרתית במחוז מרכז פענחה פרשיית הונאה בהיקף ארצי, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. במרכז הפרשה שני אחים בשנות ה-20 לחייהם, תושבי בית שאן, אשר המשטרה הגישה נגדם כתב אישום בגין הונאה רחבת היקף. בנוסף לכתב האישום, מעצרם של שני האחים הוארך על ידי בית המשפט.

על פי כתב האישום, השניים הונו עשרות אזרחים בסדר גודל של עשרות אלפי שקלים כאשר מכרו להם כרטיסים פיקטיביים למופעי בידור וספורט בארץ ובחו"ל דרך הרשתות החברתיות. על פי החשד, השניים רקמו מזימה פיננסית מתוחכמת, הכוללת הונאות בקנייה ומכירה של כרטיסים להופעות בארץ ובחו"ל ומנויים למשחקי כדורגל ברחבי הארץ לעשרות מתלוננים, תוך ניהול חשבונות בנק שונים והפעלת מספר רב של מכשירי טלפון עם "סימים" שהוחלפו מעת לעת, לשם טשטוש עקבותיהם.

בכתב האישום שהוגש נגד השניים, על ידי יחידת התביעות של להב 433, נכללים כ-70 סעיפי אישום שונים, אשר חושפים את השיטה בה פעלו צמד האחים.  נציין כי בין המופעים אליהם נמכרו כרטיסים מזויפים נכללים שמות בכירים בעולם המוזיקה הישראלי וביניהם אייל גולן, עומר אדם, אביתר בנאי, עדן חסון, עדן בן זקן, משינה, אדיר מילר ומנויים של מועדון הכדורגל מכבי חיפה.

בשלב ראשון - רכשו הנאשמים כרטיסים מקורבן ראשון (ע"י הצגת העברה בנקאית מזויפת לאחר קבלת קוד הכרטיס למופע). בשלב שני - מכרו את אותם כרטיסים "מקוריים",  מספר רב של פעמים לקורבנות אחרים, כך שבפועל, מרבית רוכשי הכרטיסים לא יכלו לממש את הכרטיס . בשלב שלישי - הנאשמים השתמשו בזהות הקורבן הראשון (ממנו רכשו את הכרטיס המקורי) והתחזו אליו בעת מכירת הכרטיסים לאחרים – באופן שהפך את הקורבן הראשון לנרדף וחשוד בהונאה בעיני הקורבנות האחרים.

בעל הכרטיס המקורי, אליו התחזו שני האחים במסגרת ההונאה, הפך ברשת החברתית למושא ביוש והצגתו כנוכל בפני רבים, לאחר ששמו ותמונתו פורסמו וקורבנות אחרים פנו אליו בדרישה לקבל את כספם חזרה.

בשלב רביעי - גבו הנאשמים כספים מהקורבנות במספר שיטות, ובכלל זה - הפקת קוד למשיכת כספים במזומן ללא כרטיס, העברת כספים בביט באמצעות קורבן אחר, דרישה מקורבן אחד לשלם לקורבן שני תמורת הכרטיס ללא ידיעה ששניהם קורבנות, כך שהחשודים הוציאו עצמם "מנתיב העברת הכסף הגלוי".

הנסיבות המחמירות בכתב אישום זה מתבטאות בכך שבמרבית המקרים, פעלו הנאשמים תוך ניצול טוב ליבם ותמימותם של המתלוננים,  וכן  שלחו אחרים לקבל את הכסף מהקורבנות - מעל 70000 שקלים במזומן, בתואנה כי אין באפשרותם לקבל כספים בחשבונות הבנק אותם הם מחזיקים, מאחר והם "חיילים בודדים" הסובלים מקשיים כלכליים, עם חשבון בנק מוגבל המצוי בחריגה וכיו'. עוגמת הנפש שנגרמה לקורבנות מהווה נדבך נוסף בחומרת החשדות, שהרי מספר רב של קורבנות הגיעו להופעות וגילו כי אינם יכולים להיכנס,  על אף ששילמו עבור הכרטיסים, שנמצאו "משומשים" בקופת המופע.