הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

בית משפט השלום בהרצליה, אישר הסכם פשרה במסגרת הליך גישור, לפיה  חברת הביטוח תשלם לבני משפחה שאימם הלכה לעולמה 80 אלף שקלים, על פי פוליסת ביטוח סיעודי בה היתה מבוטחת. בתביעה טענה באת כוחם של בני המשפחה עו"ד ענת אשכנזי כי ילדיה של המנוחה זכאים לקבל  רטרואקטיבית את  תגמולי הסיעוד של אימם המנוחה, בשל התקופה בה האם היתה סיעודית בעודה בחיים.

לפרטים נוספים אודות עו"ד ענת אשכנזי לחצו כאן

מדובר באשה מבוגרת שרכשה ביטוח סיעודי ושילמה פרמיה חודשית של 250 שקלים.. ברבות השנים התדרדר מצבה התפקודי של המנוחה והיא הוכרה כסיעודית על ידי המוסד לביטוח לאומי והיא אף העסיקה עובדת זרה.  האישה פנתה בעודה בחיים לחברת הביטוח בתביעה להפעיל את הפוליסה הסיעודית שלה, אך נדחתה בטענה  אבסורדית כי היא אינה עומדת בקריטריונים  של סיעודית. תקופה קצרה לאחר מכן האישה נפטרה והיורשים של  המנוחה ביקשו להפעיל את הפוליסה הסיעודית של המנוחה באופן רטרואקטיבי- חברת הביטוח שוב דחתה אותם באותה הטענה כי המנוחה לא ענתה להגדרת מקרה ביטוח  ולא היתה סיעודית בחייה. 

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

בעקבות כך עו"ד ענת אשכנזי, הגישה תביעה  לבית משפט בה  דרשה  עבור הילדים את הפיצוי הסיעודי שהגיע למנוחה.  עו"ד אשכנזי הסתמכה בתביעתה על הוראות חוק חוזה הביטוח  ועל תנאי הפוליסה,  היא הוכיחה כי המנוחה הייתה סיעודית בחייה,  כי היא היתה מרותקת למיטה והיתה זקוקה לעזרה מלאה בלבישת כל פרטי הלבוש, בפעולות הרחצה ובסיוע באכילה ושתיה ולא שלטה על הסוגרים. 

לאחר הגשת התביעה, הצליחה עו"ד ענת אשכנזי, להגיע בהליך גישור להסדר פשרה עם חברת הביטוח לפיו היא תשלם לבני המשפחה  היורשים 80 אלף שקלים, ובית המשפט השלום בהרצליה, העניק להסדר הפשרה תוקף של פסק דין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).