הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

אנחנו נתקלים ברשלנות רפואית פעמים רבות. לעיתים מדובר על טיפול רפואי שאינו נכון, אבחון שגוי או מאוחר, שהובילו לגרימת נזקים למטופל. חשוב לדעת שבמקרה שבו הטיפול הרפואי חרג מהסטנדרט המקובל, וגרם לנזק, ייתכן ומגיע למטופל פיצויים בגינו. לשם כך יש להגיש תביעת נזיקין. איך עושים זאת ומתי? על כך במדריך שהכנתי.

עורכת דין שירה פינקלשטיין  (צילום: גיל דור)
עורכת דין שירה פינקלשטיין (צילום: גיל דור)

רשלנות רפואית מוגדרת כטיפול רפואי שחרג מהסטנדרט המקובל ושכתוצאה ממנו נגרם נזק למטופל. מדובר במקרים של טיפול רפואי שאינו נכון, אבחון שגוי או מאוחר. גם אי מתן הסבר נאות למטופל או לבני משפחתו אודות ההליך שהוא עתיד לעבור או מצג שגוי.

לפרטים נוספים אודות עו"ד פינקלשטיין לחצו כאן

לעיתים רשלנות רפואית מובילה לנזק בלתי הפיך, לעיתים לנזק רב לבריאותו של המטופל, ועלולה אף להוביל למותו. ככה זה בעולם הרפואה - רשלנות של הצוות המטפל עלולה לפעמים להבדיל בין חיים למוות. כך למשל, במידה ועתידים לעבור הליך רפואי, בדיקה או ניתוח ומחתימים אתכם על טופס הסכמה, אין בחתימה על הטופס בלבד כדי להוות הסכמה לרשום בו. על הצוות הרפואי ללוות את החתימה בהסבר מפורט וברור של העתיד להתרחש. הדבר נדרש בייחוד כשמדובר בטיפול שאינו "מציל חיים", כמו טיפולים קוסמטיים או ניתוחים פלסטיים, כך שהמטופל ידע לקראת מה הוא הולך ומה הם הסיכונים הטמונים בהליך זה. 

במידה וחלה רשלנות רפואית במהלך הטיפול הרפואי וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק, עומדת בפניו האפשרות לתבוע פיצויים על הנזק שנגרם לו. לעיתים מדובר בנזק קל, אך לעיתים מדובר גם בנזק כבד כמו נכות, כאב וסבל מיותר ואף מוות. 

אולם, בכדי לתבוע את הפיצויים על רשלנות רפואית בטיפול בכם, עליכם להוכיח קשר סיבתי. כלומר, עליכם להוכיח את הקשר בין הטיפול הלקוי שקיבלתם לבין התוצאה - הנכות או נזק אחר שנגרם. עליכם להוכיח שהרשלנות היא זו שהובילה לנזק.  

שימו לב כי לתביעות על רשלנות רפואית עומדת תקופת התיישנות של 7 שנים ממועד גילוי הנזק. במקרים חריגים, במידה והנזק התגלה רק במקרה מאוחר יותר, תיתנן הארכה לתוקפת ההתיישנות. במידה ומדובר בקטין שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית תקופת ההתיישנות היא עד הגיעו לגיל 25, כלומר 7 שנים לאחר שהגיע לגיל 18. אולם רצוי שלא להמתין וכבר במקרה של חשד לרשלנות, על הוריו לפנות לעו"ד המתמחה ברשלנות רפואית לצורך בחינת האפשרות להגשת תביעת פיצויים. 

גם אם מתעורר בכם החשד הקטן ביותר לקיומה של רשלנות רפואית וגם אם יש בכם ספק שמדובר במעשה החורג מהסטייה מהנורמה המקובלת, חשוב שתפנו בהקדם לעו"ד המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, על מנת שזה ינחה אתכם כיצד לפעול, ייעץ לכם בנוגע למקרה הספציפי שלכם ויבחן אם אכן ישנה עילה לתביעה על רשלנות.  

לאחר שתגישו תביעה לדרישה לפיצוי בעקבות רשלנות רפואית, תוכלו לפנות לגישור הסכסוך, במידה וגם הצד השני מעוניין בכך. בדרך זו, תוכלו לנסות לגשר על הפערים שבין הצדדים מול מגשר מקצועי, ובכך להחליף את ההתנהלות הארוכה והמתישה בבית המשפט. מגשר יוכל לכוון אתכם למצוא את דרך הפשרה, יראה לנגד עיניו את האינטרסים של שני הצדדים ולהציע פתרונות יצירתיים לסיום התביעה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).