האם משרד הבריאות מעדיף קופת חולים אחת על פני אחרת? מידע שהגיע לידי תנועת אומ"ץ, אשר פועלת למען מנהל תקין, מעלה חשש ממשי שהתשובה היא חיובית.

במקרה אחד, הטיל משרד הבריאות סנקציות אישיות על חברי הנהלת 'מכבי שירותי בריאות'. במקרה אחר נמנע המשרד מהטלת סנקציות על קופת חולים כללית – זאת למרות ששני הגופים ביצעו לכאורה את אותה הפעולה, גיוס מבוטחים חדשים באופן לא חוקי.


יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פנחס פלד ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה עו"ד יצחק מינא פנו אל היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, על-מנת שתבחן את החשדות: "על-פי חומרים שהגיעו לידינו", כתבו ראשי אומ"ץ, "הוגשו למשרד הבריאות מאות מכתבי השגה של מבוטחים שנציגי קופת חולים כללית העבירו ללא ידיעתם ובניגוד לרצונם. כמו כן נשלחו לכאורה אל משרד הבריאות מסמכים והקלטות של מתאמי קשרי קהילה מ'כללית', ששכנעו מבוטחים לעבור קופה".


פליצ'ה פלד קרא ליועמ"שית לבחון את החשד כי למרות שהתופעה מתרחשת לאורך שנים, משרד הבריאות לא הטיל על 'כללית' שום סנקציות. לעומת זאת, פורסם בעיתון 'דה מרקר' כי המשרד צפוי להעניש את אנשי 'מכבי' מפני שהקופה שילמה לגוף צדקה חרדי על-מנת שישלח אליה מבוטחים. פליצ'ה פלד הבהיר כי האכיפה מצד משרד הבריאות חייבת להיות שוויונית. בתנועת אומ"ץ מקווים לטיפול מהיר ומקצועי בסוגיה