בית משפט השלום בעכו האריך היום (שני) בארבעה ימים, ועד לחמישי, את מעצרו של תושב כרמיאל פנסיונר בשנות ה-70 לחייו , שתועד ביום ראשון האחרון כשהוא מאיים לפגוע באמצעות חרב (מצ'טה) בנהג רכב אחר בכביש 85 סמוך לכרמיאל. הרגעים המפחידים התרחשו כאשר לצידו של הנהג המאוים, ישבו רעייתו ובנו הקטן, שהיו מבוהלים. עו"ד סלאח עבאס המייצג את החשוד, הגיש ערר בבית המשפט המחוזי בחיפה על החלטת בית משפט השלום.

כאמור, העימות הקשה, שהתרחש ביום ראשון האחרון ובמהלכו חסם החשוד עם רכבו את רכבו של המתלונן, ירד מהרכב כשהוא מצויד במצ'ט, והחל לחבוט ברכב ולנסות לפתוח את רכבו של המתלונן תוך כשהוא מאיים לפגוע בו, תועד במלואו על ידי המתלונן ועל ידי אזרחים נוספים. בתיעוד, נשמעים רעייתו ובנו של המתלונן כשהם בוכים, זועקים לעזרה ומתחננים שלא יפגעו בהם. הדבר לא הפריע לחשוד להמשיך ולהכות עם המצ'טה ברכב, כאשר בשלב מסוים היא אף נלכדה בין דלת הנהג למשקוף. 

הנהג המאוים הזהיר פעם אחר פעם כי הזמין משטרה למקום, תוך שהוא עצמו נמנע מלרדת מהרכב. לעומתו, החשוד לא שידר בהלה, אלא שחרר קללה לאוויר, נכנס לרכבו ועזב את המקום. כשהשוטרים הגיעו לזירת האירוע, טען בפניהם המתלונן, שהינו בן מיעוטים, שסבר כי זהו ניסיון פיגוע. עוד הוסיף כי האירוע החל בניסיון שלו להשתלב בתנועה, דבר שהעלה את חמתו של החשוד לדבריו, שהחליט לחסום את דרכו וירד מהרכב במטרה לאיים ולפגוע בו ובבני משפחתו.

"חשבתי שהוא מחבל, הרגשתי מותקף. האיש חתך אותי בפראות, בהתחלה מימין ואחר כך מצד שמאל. אחר כך, לא הרפה - הוא נסע לפניי והחל לבלום מספר פעמים דבר שהביא לכך שפגעתי קלות בחלק הקדמי של רכבו. זה לא נגמר, הוא המשיך לנהוג בצורה סוערת והרגשתי רדוף, חשבתי שהמטרה שלו זה לפגוע בי בכביש. הייתי נסער מאוד ושלפתי מהרכב את כלי העבודה שלי המשרתים אותי בעבודת גננות, ואיימתי. לא רציתי שהדבר יסלים. ההתנהלות שלי לא הייתה ראויה, רציתי להגן על עצמי ועל עוברי הדרך. הייתי יכול לפעול אחרת", סיפר הנהג.

שוטרי תחנת כרמיאל שהבחינו בסרטון הצליחו תוך זמן קצר לאתר את החשוד והוא נעצר. פרקליטו של הנהג, עורך הדין סלאח סלאח, המייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית מסר: "חרף התמונה שמצטיירת מהסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, מדובר באיש משפחה, אשר לטענתו חש מאוים מהנהג האחר שנסע באופן פראי ומסכן חיים בכביש, דבר שגרם לחשוד, בשלב מסוים לעקוף את רכבו ולגרום לו לעצור על מנת להפסיק את הסכנה המיידית למשתמשי הדרך. החשוד טוען שההתנהגות של הנהג האחר גרמה לו להרגיש מאוים מאוד, ואף לחשוד כי מדובר במעשה מכוון על רקע ביטחוני ועל כן החזיק באותו כלי מחשש כי הנהג האחר יפגע בו, אך כשהבחין כי ברכב נסעו גם אשתו ובנו של הנהג, מיד הפסיק את האירוע ונסע מהמקום".