הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

מה מייחד הסכם גירושין מכל הסכם אחר שאנחנו חותמים עליו? מדוע חשוב להקפיד הקפדה יתרה על הסעיפים שבו ועל ניסוחם? ואיך תוודאו שההסכם שלכם יאפשר לכם לסגור את הפרק הזה בחיים שלכם ולפתוח דף חדש בלב שקט? על כך במדריך שהכנתי. 

להסכם גירושין חשיבות גדולה ומשקל רב על העתיד שלנו וזאת משום שהוא צופה פני עתיד. הוא לא רק קובע את חלוקת הרכוש וזמני המשמורת נכון לעכשיו, להווה, אלא הוא גם מנסה לפתור מראש סוגיות ומחלוקות שעלולות להתעורר בני הזוג הנפרדים. משכך, ישנה חשיבות גדולה למי שעורך עבורכם את ההסכם. עו"ד גירושין המתמחה בנושא, הופך את כתיבת ההסכם למלאכת אומנות של ממש, בצורה שבה לא נשארת סוגיה, קטנה כגדולה, שלא קיבלה מענה. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד מורן אלסאיג לחצו כאן

למרות שעורכי הדין לרוב הם שמכינים את הסכם הגירושין עבורנו, וחלקנו אף בוחר לכתוב את ההסכם בעצמו, חשוב שגם אתם תדעו אילו סעיפים חייבים להיכלל בו. ובכלל, מה חשוב שיכיל הסכם הגירושין. 

נתחיל מהנושא החשוב לנו מכל, הילדים המשותפים שלנו. הסכם הגירושין חייב להתייחס אליהם ולכלול את ההחלטות בנוגע לאחריות ההורית של כל אחד מההורים בהווה ובעתיד ואף  במקרה של שינוי נסיבות, הסדרי ראייתם – זכויות כל אחד מההורים לפגוש את הילדים, במהלך היום יום, בחופשות ובחגים. ההסכם יכלול גם התייחסות לחינוך שיקבלו הילדים כמו גם את הדרך שבו יוחלט בין בני הזוג בנוגע לחינוכם בהמשך הדרך. כן יכלול ההסכם החלטות בנוגע ליציאתם של הילדים לחו"ל.

עורכת הדין מורן אלסאיג בני (צילום: יפעת יוגב)
עורכת הדין מורן אלסאיג בני (צילום: יפעת יוגב)

הסכם הגירושין חייב לכלול התייחסות להסכמתם של בני הזוג להתגרש, ותוך מתן התייחסות לנושא מזונות האישה וכתובתה.

נושא נוסף הוא פירוק הנכסים המשותפים - כך יכלול ההסכם פרטים בנוגע למכירת דירת המגורים, מי ימכור אותה? חלוקת תמורת הדירה וסוגיות המשכנתא באם קיימת. בנוסף יכלול ההסכם החלטות בנוגע לסגירת החשבון המשותף וחלוקת הכספים הנמצאים בו, מכירה או חלוקה של תכולת הדירה ורכוש משותף. 

ודאו כי הסכם הגירושין נכתב בשפה פשוטה ומובנת. ככל שהסעיפים ברורים ונהירים יותר, כך קטן הפתח לטענות הצד השני לחוסר הבנה או לפרשנות שגויה. 

במידה ואתם נפרדים ומתקדמים לעבר גירושין, כדאי שתשקלו לעשות זאת בדרך של גישור. אומנם יש משקעים ומחלוקות, אך ובעיקר אם יש גם ילדים בתמונה, גישור יסייע לכם ולהם לעבור את התקופה הזו במהירות יחסית וביעילות, וגם ילמד אותם שיעור חשוב בהבנת הזולת והאחר. אכן, שיעור חשוב לחיים. 

במסגרת הגישור תוכלו אתם, בסיוע המגשר, להעלות את הסוגיות החשובות עבורכם ועבור הילדים שלכם ולדאוג לאינטרסים של כל בני המשפחה בצורה המיטבית. הפרטים ינוסחו בסיוע המגשר לכדי הסכם מקיף שיטיב עמכם ויצפה פני עתיד.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).