ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון שלחה הבוקר מכתבי אזהרה לבכירים רבים שהעידו בפניה - בין היתר לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ולמפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי. השופט בדימוס הרן פיינשטיין שוחח על הדברים הערב (שלישי) עם אריה אלדד וניסים משעל ב-103FM.

נתניהו, אוחנה ושבתאי על הכוונת: ועדת החקירה לאסון מירון שלחה מכתבי אזהרה

המפכ"ל שבתאי לאחר מכתב האזהרה מוועדת מירון: "אמשיך להוביל את המשטרה"

בפתח השיחה, ביקש פיינשטיין להבהיר כי מסקנות וועדת חקירה ממלכתית אינן מחייבות: "יש גם בג"ץ שאומר הממשלה חייבת לדון אבל לא לקבל. יש חוק ועדת חקירה שמאפשר לראש הוועדה לאחר התייעצות עם חברי הוועדה לשלוח מכתבי אזהרה לאנשים שעלולים להיפגע".

"אני יודע במפורש שהוועדה יכולה לשלוח מכתבי אזהרה ואחר כך לא לפרסם שום דבר. אותו אדם יכול לדרוש שיפרסמו בפומבי את ההחלטה לא לפעול נגדו", הסביר. כשנשאל האם יש אפשרות שהממשלה תדחה את מסקנות ועדת החקירה הממלכתית השיב בחיוב. 

בהמשך, התייחס השופט בדימוס לעיתוי של שליחת המכתבים והסביר: "כשאתה שולח בתקופת בחירות לאנשים פוליטיים מכתבי אזהרה, אתה רומז 'יש לך אחריות בעניין, הולכים לחקור נגדך'".

"עכשיו השאלה האם בתקופת בחירות ראוי לשלוח לשני אנשים פוליטיים אזהרה או לחכות לעד אחרי הבחירות. זה הכול. אני לא נגד המכתבים. אני לא יודע אם נעשה שיקול פוליטי, אני חושב שנעשה פגם בהליך", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM