הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

את בליל המילים, הצעקות ולא נעים לומר, אבל גם הקללות ששמעתי מהרגע שעניתי לשיחת הטלפון של ליאת (שם בדוי), לא הצלחתי לעצור בשיחת הטלפון שלנו. אני מלווה את ליאת בהליך הגירושין שלה מאורן (שם בדוי) שמתנהל בבית הדין הרבני ואחרי שמעבר למילים : אח שלו ופסק דין הצהרתי, לא הצלחתי להבין דבר, קבענו שהיא תגיע לפגישה מסודרת בהמשך היום. 

הייתי שמח לספר שליאת הגיעה לפגישה רגועה יותר, אבל כשהצלחתי להבין את מה שסיפרה, הבנתי למה היא כועסת כל כך. 

אורן, הגרוש של ליאת, הוא קבלן. או לייתר דיוק, הוא איש עסקים המחזיק במניות של ארבע חברות נדל"ן העוסקות בפרויקטים של פינוי ובינוי ברחבי הארץ. אחרי שנים של נישואים בהם הקימו משפחה לתפארת וגם חוו הצלחה כלכלית גדולה בעסקים, החליטו השניים להיפרד. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד רן רוט לחצו כאן

במסגרת הליך הגירושין בין הצדדים, מתבצע הליך של איזון משאבים וחלוקת הרכוש שנצבר לליאת ואורן בתקופת הנישואין, ולמרות שעד כה הכל התנהל בהסכמה וברוח טובה, מאחר ואני למוד ניסיון, דאגתי מראש להטיל עיקול על הזכויות של אורן בחברות. 

וטוב שעשיתי כך, שכן ליאור, אחיו הצעיר של אורן, הגיש תביעה לפסק דין הצהרתי שיאשר שהוא ואחיו הם שותפים בחלקים שווים בארבעת החברות וכי הוא זכאי למחצית מהזכויות בהן. התביעה לא הוגשה רק כנגד אורן, אלא גם כנגד ליאת. 

"הסדר איזון משאבים" שבחוק יחסי ממון קובע, כי בעת פקיעת הנישואין או פרידה של בני זוג, יש לערוך חלוקת רכוש שווה, במידה ומדובר ברכוש המשותף שלהם. בנוסף, נקבע  בחוק יחסי ממון, כי עם סיום הנישואין, בני הזוג יהיו זכאים לערוך "הסדר איזון משאבים", הכולל את כלל "נכסי בני הזוג". המונח "כלל נכסי בני הזוג" כולל את כל הרכוש המשותף, לרבות חסכונות, פנסיות, קופות גמל, מוניטין עסקי ועוד.

"אתה מבין מה עושה השקרן והחצוף הזה" קצפה ליאת "עכשיו הוא מספר שהוא וליאור כבר שותפים שנים, שליאור השקיע כספים, נתן לו הלוואות במאות אלפי שקלים. פתאום הוא מוציא לי הסכמים שהם כאילו חתמו עליהם לפני שנים, ושהם סיכמו שהם שותפים לרווחים? איפה זה משאיר אותי???"

זה השאיר את זכויותיה של ליאת ללא שינוי. אנחנו כמובן טענו שליאור מנסה לסייע לאחיו במסגרת הליכי הגירושין שמתנהלים בינו לבין ליאת  בבית הדין הרבני כשהוא מנסה לקבל פסק דין הצהרתי על מחצית מהרכוש המשותף בארבעת החברות, זכויות שנצברו במהלך החיים המשותפים ובמאמץ משותף והדדי של ליאת ואורן ובכך לגזול את חלקה של ליאת בחלוקת הרכוש בינה לבין אורן.

בית המשפט קיבל כמובן את הטענות שלנו ודחה את התביעה. בהתאם לחוק החברות הוא קבע שמאחר וליאור אינו רשום ברשם החברות כבעל מניות, מעולם לא פעל על מנת לרשום את שמו ככזה או סיפק הסבר מניח את הדעת ללמה לא עשה כן, הוא אינו בעל זכויות בחברה. 

בית המשפט גם קבע כי ליאור לא הצליח להוכיח קיומה של שותפות בינו ובין אורן. 

אבל מה ששימח את ליאת יותר מהכל היה שבית המשפט ציין במפורש שהטענה לשותפות עלתה רק לאחר שהחל הליך חלוקת הרכוש בין ליאת ואורן ונראה כי אלמלא הגירושים התביעה לא הייתה באה לעולם.

לביקור באתר של עו"ד רן רוט לחצו כאן
הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).