הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

אתם גם מוזמנים להיכנס לפורום שלנו ולשאול שאלות ולקבל תשובות מקצועיות מעורך דין תומר סופר.

להוציא רישיון קבלן רשום זו הוצאה לא קטנה הכוללת, בין השאר, אגרות גבוהות ותשלום לעורך הדין. אז למה בכלל כדאי לעשות את הצעד ולהירשם בפנקס הקבלנים? בטרם אתם מגיעים להחלטה בעניין קראו את המדריך שהכנתי על היתרונות הרבים שיש בהוצאת רישיון קבלן רשום.

פרויקטים גדולים - כסף גדול
קבלן בעל רישיון יכול לבצע עבודות קבלניות בהיקפים כספיים גדולים יותר, בתחומים שהוגדרו בעניינו. יתרה מכך, מדי שנה יכול הקבלן הרשום להגיש בקשה לרשם הקבלנים ,כדי להעלות את הסיווג שלו עד למצב שבו הוא יוכל לבצע עבודות בנייה ללא הגבלה כספית. מאידך, קבלן ללא רישיון ייאלץ להסתפק בפרויקטים בסכומים נמוכים מאוד. לדוגמא קבלן הבנייה מוגבל לעבודות בהיקף כספי של עד כ-89,000  ₪ ובענף השיפוצים עד להיקף כספי של כ-45,000 ₪ ובלי שום אפשרות להעלות את הסיווג שלו. 

הרישיון מעניק לקבלן את האפשרות לגשת למכרזים עירוניים וממשלתיים- למעשה רישיון קבלן רשום הוא תנאי בסיסי והכרחי לכל קבלן לגשת למכרזים ולזכות בעבודות של רשות ציבורית ובאופן כזה להגדיל את מגוון העבודות שלו ולהתקדם מבחינה עסקית .

עורך הדין תומר סופר (צילום: סטודיו סגול)
עורך הדין תומר סופר (צילום: סטודיו סגול)

אישור העסקה
יתרון משמעותי עבור קבלן רשום זה היכולת לקבל אישורי העסקה לעובדים פלסטינים, כך הוא יכול להיעזר בשטח בכוח עבודה איכותי ומקצועי לביצוע הפרויקט. ללא עובדים מהשטחים הרבה מאוד קבלנים לא יצליחו לבצע את עבודותיהם בצורה מקצועית בשל חוסר בכוח עבודה שיש בענף זה.

שקיפות בפרסום
בשל העובדה כי פנקס הקבלנים פתוח בצורה שקופה לציבור, הרי שכל מי שחפץ בביצוע עבודה יכול להגיע אליו דרך הפנקס. בדרך זו גם יודע הלקוח הפוטנציאלי כי מדובר בקבלן שעומד בדרישות החוק ועומד תחת התנאים המחמירים של רשם הקבלנים. 

הרישיון מעניק אמינות לקבלן, הן כלפי לקוחותיו והן כלפי מתעניינים ולקוחות פוטנציאליים. הופעתו ברשם הקבלנים מבהירה לכל המתעניין כי הוא עומד בתנאי רשם הקבלנים ושעבודתו של הקבלן נתונה לפיקוח של רשם הקבלנים . 

בנוסף, העובדה כי קבלנים רבים אינם מוציאים רישיון קבלן רשום, רק מייצרת בידול ומוניטין מכובד יותר עבור הקבלנים שכן מחליטים להיות רשומים. בכך, מבדל עצמו הקבלן הרשום ממתחריו וסולל את דרכו לעבודות רבות וגדולות יותר בתחום שכן נכון להיום גוברת המגמה של הצרכנים להעדיף יותר קבלנים רשומים שיבצעו את עבודתם. 

לעבוד על פי החוק
עבודה ללא רישיון או שלא על פי הסיווג המתאים מהווה עבירה על החוק וצפויה לענישה מחמירה על ידי הרשויות. רוב הקבלנים רוצים לעבוד על פי חוק ולעשות את העבודה  שלהם בשקט וביטחון ובלי חשש כי גורם כזה או אחר יפעל כנגדם מבחינה פלילית או מנהלית .

לסיכום
אומנם תצטרכו לשלם אגרות וגם שכר לעו"ד המתמחה שייצג אתכם ואף להשקיע זמן רב , אך זה ברור כי במקרה זה היתרונות עולים על החסרונות. הרישום בפנקס הקבלנים פותחת עבור הקבלן הזדמנויות עסקיות טובות וגם את היכולות למנף את ההיקף הכספי של הפעילות וכך גם את שמו ואת המוניטין שלו. 

לשאלות בנושא רישום קבלנים או העלאת סיווג לקבלנים אתם מוזמנים לפנות למשרדנו או ליצור אתנו קשר בטלפון - 077-4564-770
אתם גם מוזמנים להיכנס לפורום שלנו ולשאול שאלות ולקבל תשובות מקצועיות מעורך דין תומר סופר.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).