בית המשפט המחוזי מרכז בראשון לציון אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון עם עומרי גורן, שהורשע בניסיון מסירת ידיעה לאויב לאחר שהתכתב עם האקרים איראנים בזמן שעבד בביתו של שר הביטחון בני גנץ,  וגזר עליו שלוש שנות מאסר.

הנאשם בריגול שעבד בביתו של גנץ: "מי אמר שפניתי לאיראנים?"
אזרח שעבד בביתו של גנץ נאשם בכך שהציע להאקרים איראנים לפרוץ למחשבו

עורכי הדין ענת יערי וגל וולף שמייצגים את גורן מטעם הסניגוריה הציבורית מסרו כי "בסופו של דבר, ובניגוד לכל הפרסומים של הפרקליטות, כפי שטענו מתחילת הפרשה, אין המדובר במרגל ולא בפרשת ריגול,  אלא מדובר באדם שהסתבך בחובות כלכליים, זיהה פרצה במעגל האבטחה  וניסה לרמות ולהוציא כספים מהאקרים. גרסתו של הנאשם התקבלה במלואה וההסדר שהגיעו אליו הצדדים משקפת את מצב הדברים שטענו מתחילת הפרשה".

בנובמבר 2021 הגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד גורן  בן ה-37, בגין עבירת ריגול. בכתב האישום נטען שהנאשם, שמתגורר בלוד ועבד במשק בית בביתו של גנץ, הציע לנציג קבוצת הפצחנים Black Shadow, המזוהה עם איראן, לשתול "תולעת" במחשבו של השר.

בני גנץ (צילום: ראובן קסטרו)
בני גנץ (צילום: ראובן קסטרו)

יצוין כי לגורן עבר פלילי, כאשר הורשע חמש פעמים בין השנים 2002 ל-2013 ב-14 תיקים, בהם שני אירועי שוד בנק, התפרצויות לבתים ועוד, ונדון לארבעה מאסרים בכלא.