הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

בית משפט השלום ברחובות אישר את הסכם הפשרה אליו הגיעה עו"ד ענת אשכנזי, באת כוחה של ילדה שנפצעה בגן הילדים ונותרה עם נכות ברגלה, וקבע כי היא תפוצה על ידי חברת הביטוח בסכום של 117 אלף שקל.

הסכם הפשרה בין הצדדים הוא תולדה של משא ומתן ממושך בין באת כוח הילדה והוריה אל מול חברת הביטוח וגן הילדים. קדמה להסכם תביעת נזיקין, אותה הגישו הורי הילדה בעקבות הנזקים שנגרמו לפעוטה במהלך שהותה בגן. התביעה הוגשה נגד גן הילדים, חברת הביטוח שביטחה אותו וכנגד הרשות המקומית בו הוא ממוקם.

לפרטים נוספים אודות עו"ד ענת אשכנזי לחצו כאן

על פי התביעה, התאונה אירעה בשטח הגן במהלך פעילות של  גימבורי שנערכה  בממ"ד, שם הותקן חדר הג'ימבורי של הגן.  באותה העת הייתה סייעת בודדה במקום והילדים  שהיו יחפים התפרעו נכנסו ויצאו מהחדר. הסייעת ניסתה להשתלט על הילדים,  הכניסה אותם לכיתה ולא שמה לב כי הילדה עומדת מאחוריה, בחוסר זהירות וברשלנות  ומבלי לשים לב טרקה לילדה את דלת הממד שהייתה כבדה ומברזל על כף הרגל היחפה. כתוצאה מהתאונה נגרמו לתובעת נזקי גוף קשים", נכתב בתביעה. 

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

בתביעה טוענת עו"ד אשכנזי כי צוות הגן עדכן את ההורים על התאונה באיחור, ומשהגיעו לגן כשעה וחצי לאחר התאונה מצאו את הילדה כשהיא מדממת ונייר טישו מכסה את השבר המדמם. הילדה פונתה על ידי הוריה בבית החולים שם טופלה. היא סבלה מקטיעה חלקית של טיפ האצבע עם שבר פתוח. 

מומחה מטעם התובעת בדק את הילדה וטען כי היא סובלת מנכות צמיתה בשיעור של 10%.

הורי הילדה טענו כי התאונה היא תולדה של רשלנות צוות הגן. "נראה", נכתב לבית המשפט, "כי אירוע התאונה מתיישב יותר עם המסקנה שהנתבעת לא נקטה זהירות סבירה ולא נקטה בכל האמצעים הסבירים כדי להבטיח לתלמידים סביבת לימודים בטוחה, מאשר עם המסקנה כי נקטו זהירות כאמור. לחילופין ובמצטבר תטען כי התאונה נגרמה בשל דלת  ממ"ד מסוכנת אשר הייתה בשליטת הגן".

בעקבות התאונה נגרמו, כך בהתאם לתביעה, נזקים רבים לילדה והיא סובלת מהגבלה תפקודית קשה בתנועת הרגל, קושי בהליכה, התכווצויות חוזרות ונשנות בכף הרגל ובאמצעות, אי יציבות בעמידה, מצלקת מכערת ומגרדת, אשר גורמת לה לחוסר נוחות, לנזק אסתטי ולפגיעה בתדמית ובביטחון העצמי. 

"כמו כן", נכתב עוד, "למוגבלותה של התובעת תהייה השפעה מכרעת על יכולת תפקודה בחיי היומיום, בביצוע פעולות פשוטות, בביצוע מטלות הבית העתידיים ובכל תחומי חייה. בנסיבות אלה ובשל מהות הפגיעה תטען התובעת כי נכותה התפקודית והפגיעה עולים באין שיעור על נכותה הרפואית". 

לאחר הגשת התביעה ניהלו הצדדים משא ומתן ממושך לפשרה, ובסופו הגישה עו"ד ענת אשכנזי בקשה למתן פסק דין. לפיו, הגן, באמצעות חברת הביטוח, יפצה את הילדה ב-117 אלף שקל עבור הנזקים שנגרמו לה. ההסכם קיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).