לראשונה: בית הדין הרבני גזר היום (ראשון) על אישה שסירבה לקבלת גט מאסר לארבע שנים, לאחר שלא התייצבה לאף אחד מהדיונים שהתנהלו בבית המשפט לענייני משפחה וכך גם לדיונים שהתנהלו בבית הדין, אשר הוציא נגדה צו מעצר והיא הובאה לדיונים באמצעות המשטרה.

תחילה, האישה ובן זוגה לשעבר נישאו בשנת 2000 ולהם שתי בנות. בשלב מסוים עלו הנישואין על שרטון ובשנת 2018 פתח הבעל תיק גירושין בבית הדין הרבני, זאת לאחר שקודם לכן התנהל דיון ארוך בבית המשפט לענייני משפחה בעניין הרכוש והמשמורת ונקבע כי הקטינות יועברו לידי האב.

לדיונים הבאים הופיעה האישה לאחר שהופקדה על ידה ערבות, אך היא התעקשה שהיא איננה מוכנה לקבל גט והיא עומדת על דעתה להליך של "שלום בית" עם בעלה. במהלך השנים הטיל בית הדין סנקציות על האישה: שלילת רישיון נהיגה, הקפאת חשבון בנק אך אלו לא הועילו. בשנת 2019 העביר בית הדין את התיק לטיפול אגף העגונות שגייס לצורך העניין פסיכולוג שפעל מול שני בני הזוג במשך תקופה ארוכה. מאמציו לשכנע את האישה לשתף פעולה עם בית הדין לא צלחו והפסיכולוג קבע כי האישה מסרבת לקבל את המציאות ולשחרר את בעלה. 

כיוון שכך הוציא בית הדין החלטה לחיוב גט אך בדיונים הבאים האישה שוב לא הופיעה ובית הדין נאלץ להורות על מעצר שוב. האישה שהתה במעצר 24 שעות עד שגיסה שחרר אותה בערבות של עשרים אלף שקלים. בשלב זה ניסה בית הדין להשפיע על האישה באמצעות מקום עבודתה וגם ניסיון זה לא צלח. אשר על כן הפנה בית הדין את הטיפול לעובדת סוציאלית שהוציאה דו"ח שבו עדכנה את בית הדין כי האישה איננה משתפת עמה פעולה.

משכלו כל הקיצין ביקש בית הדין את אישורו של נשיא בית הדין הגדול הגאון הרב דוד לאו להוציא פקודת מאסר כנגד האישה, לאחר דיון ארוך וניסיונות חוזרים ונשנים של הדיינים לשכנע את האישה לפעול בהיגיון סירבה האישה לכל הצעותיהם לנשיא בית הדין הגדול לא נותר אלא לאשר את פקודת המאסר של האישה.

לבסוף חזרה לביתה ונעלה את עצמה בתוך הבית, והמשטרה שנקראה לאכוף את החלטת בית הדין דפקה על הדלת אך האישה סרבה לפתוח, ובסופו של דבר נאלצו השוטרים לפרוץ פנימה. לאחר מכן הוצע לאישה לקבל את הגט ולהימנע ממאסר אך היא סרבה.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן: "בית הדין עשה כל מאמץ שלא לעשות שימוש בכלים העומדים לרשותו על מנת לאכוף על האישה את החלטות בית הדין. לצערנו האישה סירבה לשתף פעולה והתעקשה לכלוא את בעלה במערכת נישואין על הנייר בלבד. אני תקווה שבימים הקרובים תבין האישה את מצבה ותיאות לקבל את גיטה".

פנינה עומר, מנכ"לית ארגון "יד לאישה" מבית רשת "אור תורה סטון": "אמנם לגברים יש פתרון הלכתי ואזרחי באמצעות היתר מאה רבנים, אך הסרבנות עצמה כתופעה, היא מקוממת ויש להוקיע אותה כאשר היא עולה מצד נשים כשם שאנחנו מצפות שיוקיעו אותה כאשר היא עולה מצד גברים. יש לפעול למציאת  פתרון שורשי לסוגיה המבישה הזו  ובינתיים , אנחנו בעד להקשיח את הסנקציות ולא להסס להפעיל אותם על סרבני וסרבניות גט".

עו"ד אורית להב מנכ"לית מבוי סתום המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות מסרה: "אישה שמסרבת לתת גט לבעלה פוגעת בחירות שלו והיא צריכה להיענש כמו סרבן גט. עם זאת, מצחיק שבית הדין מתהדר בכך שהוא הצליח לשים אישה בכלא משתי סיבות: 1. מי שיוצר את העיוות הזה הוא בית הדין. זו לא חכמה גדולה להביא אנשים למצב של סרבנות ואז למחוא לעצמכם כפיים על זה שהצלחתם להכניס לכלא את הסרבן. 2. בתי הדין הם המקום הכי לא שוויוני שקיים היום במדינת ישראל.

"המוסד היחיד שבו נשים מופלות מלכתחילה ולא בדיעבד. גם במקרה של סרבנות גט, אישה מסורבת גט נותרת תקועה בחייה בעוד שאיש מסורב יכול מבחינת בית הדין להמשיך בחייו, להיות בזוגיות להביא ילדים ואפילו לשאת אישה שניה. אני מבינה שהסיפור הזה משרת את המיתוסים שבית הדין משחרר לאוויר לפיו יש יותר סרבנות מסרבנים אבל ההודעה הזו היא בעיקר עדות לאוזלת יד של הרבנות שמשאירה אנשים כלואים במערכות יחסים בעל כורחם, נשים וגברים".

ראש מועצת ארגוני הנשים בישראל אושרית סטבון מסרה: "כל משבר בזוגיות שמוביל לגירושין, הוא כאב ושבר אדיר. יחד עם זאת, מדובר במציאות אפשרית שלצערנו  קורית. לכל איש ואישה שנקלעים למצבי משבר בזוגיות יש זכות וחירות להחליט לגבי המשך הקשר ובניגוד לנצרות, על פי היהדות ניתן גם להתגרש. שלילת החירות על ידי אחד מבני הזוג על ידי סרבנות, היא תופעה בזויה שיש לעקור מהשורש.

"לצערנו, רובם המכריע של מקרי הסרבנות הם לרוב מצד הגברים ועדיין טוב עשה בית הדין שלא נהג איפה ואיפה ונקט ביד קשה מול האישה הסרבנית. אני מגבה ומעודדת את בית הדין ואת הרב אלי בן דהן, העומד בראש בתי הדין, להמשיך ולנהוג ביד קשה מול כל סרבני הגט ולנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו כדי למגר את התופעה הבזויה הזאת של שלילת החירות מכל החפצים בחירותם על פי ההלכה".